آرشیو دوشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۱، شماره ۵۱۹۵
ایران زمین
۱۱

قابلیت یزد برای تبدیل شدن به قطب صادرات کشور

یزد - خبرنگار استان یزد بزودی به یکی از قطب های صادرات کشور تبدیل می شود.

محمدکاظم دوست حسینی مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات ایران از تاسیس شعبه این صندوق در یزد خبر داد و اظهار داشت: با توجه به حجم بالای صادرات این استان،شعبه صندوق ضمانت صادرات ایران به منظور تسهیل در صادرات و کاهش ریسک صادرات توسط صادرکننده در استان راه اندازی خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: استان یزد در برخی صنایع مثل کاشی و سرامیک و سیفی جات بالاترین حجم صادرات را به خود اختصاص داده و با تولید ماهانه 80 هزار تن شیشه در کارخانه شیشه اردکان، در بحث صادرات شیشه نیز حرف اول را در کشور می زند.

دوست حسینی ادامه داد: با توجه به این که استان یزد بزودی به یکی از قطب های صادرات کشور تبدیل می شود، تشکیل صندوق ضمانت صادرات، کمک بزرگی به صادرکنندگان خواهد کرد. این صندوق یک نهاد بیمه ای بانکی است که بیمه اعتبار صادراتی را به عنوان پوشش ریسک های صادراتی به عهده می گیرد و عملا به صادرکننده این اطمینان را می دهد که در بازپرداخت وجوه حاصل از صادرات خود هیچ ریسکی نداشته باشد.

مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات ایران یادآورشد: از دیگر حمایت های ما از صادرکنندگان این است که به عنوان ضامن برای دریافت تسهیلات بانکی وارد می شویم. همچنین برای تامین مالی در بخش تولیدات صادراتی این صندوق حمایت های جدی از صادرکننده می کند.در بخش بیمه نامه ها نیز تعامل خوبی با خریداران محصولات صادراتی در خارج از کشور برقرار کرده و به این وسیله ریسک خسارت پذیری محصولات صادراتی را کاهش می دهیم.

دوست حسینی با بیان این که کارخانه شیشه اردکان یک صنعت «های تک» (صنعت نوین) است، گفت: عمده محصولات این کارخانه صادراتی است و خریداران زیادی در خارج از کشور دارد و طبیعی است که فعالیت صندوق ضمانت صادرات ایران به همکاری با این مرکز بزرگ صنعتی معطوف شود.