آرشیو دوشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۱، شماره ۵۱۹۵
دین و اندیشه
۱۲

گفت وگوی با معاون فرهنگ، آموزش و پژوهش ستاد اقامه نماز

هنر را در ترویج فرهنگ نماز به کار بریم

معاون فرهنگ، آموزش و پژوهش ستاد اقامه نماز ضمن اعلام برگزاری دومین جشنواره ملی، فرهنگی، هنری نماز در آبان ماه در همدان به اهمیت استفاده از هنر در جهت ترویج ارزش های دینی تاکید کرد.

سیدمحمد عبداللهی، معاون فرهنگ، آموزش و پژوهش ستاد اقامه نماز در گفت وگو با خبرنگار درباره نحوه برگزاری دومین جشنواره ملی، فرهنگی، هنری نماز گفت: فراخوان شرکت در این جشنواره از 2 ماه پیش منتشر شده است و آثار ارسالی به دبیرخانه همایش واقع در همدان ارسال می شود.

جشنواره ملی، فرهنگی، هنری نماز با موضوع نماز در بخش های داستان کوتاه، خاطره نویسی، فیلمنامه نویسی، پویانمایی، فیلم 100 ثانیه ای و فیلم کوتاه برگزار می شود. وی درباره اهداف برگزاری دومین جشنواره فرهنگی، هنری نماز گفت: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر ایجاد فضای دینی مناسب و استفاده از زبان هنر در ارتقای مفهوم دین و تشویق هنرمندان به خلق آثار دینی و تولید آثار فرهنگی، این جشنواره می کوشد با تشویق به تولید آثار دینی گام مهمی در این راستا بردارد. وی افزود: این جشنواره با عنوان نماز طراحی شده است و هدف اصلی آن، ایجاد نگرش هنرمندانه و متعهدانه به نماز در راستای گسترش فرهنگ نماز و الگوسازی برای نسل جدید است.

خلق آثار هنری توسط هنرمندان با رویکرد نماز و شناسایی ظرفیت های هنری جامعه در جهت صیانت از سرمایه های علمی و هنری برای ترویج مفاهیم دینی بویژه نماز از دیگر محورهای این جشنواره است. اختتامیه دومین جشنواره فرهنگی، هنری نماز 17 و 18 آبان ماه با تقدیر از برگزیدگان برگزار خواهد شد.