آرشیو دوشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۱، شماره ۵۱۹۵
بین الملل
۲۶

اخبار کوتاه

4 کشته و 10زخمی در خشونت های عراق

پلیس عراق اعلام کرد که در چندین انفجار و تیرانداری در این کشور چهار تن کشته و 10 تن دیگر زخمی شدند.

بر اثر انفجار یک بمب جاده ای در مسیر یک خودروی ارتش در منطقه تاجی در 20 کیلومتری شمال بغداد یک سرباز کشته و سه سرباز دیگر زخمی شدند. همچنین افراد مسلح به خانه ای در یک روستا در شهر سامرا حمله کردند که این حمله منجر به کشته شدن یک مرد و زخمی شدن دو عضو خانواده وی شد. در حادثه دیگری یک نیروی پلیس در انفجار یک بمب جاده ای در شهر فلوجه کشته و یک تن دیگر زخمی شدند. در استان دیالی انفجار یک بمب در منطقه سعدیه یک کشته و چهار زخمی بر جای گذاشت.

رئیس جمهور پرتغال پرچم را در روز استقلال وارونه گرفت

کاواکو سیلوا، رئیس جمهور پرتغال با وارونه گرفتن پرچم کشور خود در روز استقلال این کشور، اعتراضات زیادی را میان شرکت کنندگان در مراسم برانگیخت. البته این تنها دلیل اعتراض پرتغالی ها نبود و سایه سنگین اعتراضات مردمی به دلیل سیاست های ریاضت اقتصادی این کشور، در تمام مدت این مراسم احساس می شد. حتی سخنرانی «کاواکو سیلوا» رئیس جمهور پرتغال یکبار به دلیل اعتراضات مردم حاضر در مراسم قطع شد. این مراسم چند روز پس از آن انجام شد که دولت پرتغال طرح جدید خود برای افزایش مالیات بر درآمد را اعلام کرده است.

کشته شدن یک تن در عملیات پلیس فرانسه

در پی کشته شدن چند شهروند فرانسوی در تولوز توسط فردی که یک مسلمان معرفی شد، پلیس فرانسه دست کم 19 نفر را برای انجام تحقیقات بازداشت کرد. در جریان این عملیات شلیک گلوله پلیس یکی از مظنونان را از پای در آورد.

سقوط یک هواپیمای نظامی در جنوب خارطوم

یک هواپیمای نظامی در جنوب خارطوم پایتخت سودان سقوط کرد. این هواپیما که تمام 20 سرنشین آن نظامی بودند، در منطقه ای روستایی سقوط کرده است. به گفته یک سخنگوی نیروهای نظامی سودان، در جریان این حادثه، 17 افسر سودانی کشته شدند.