آرشیو چهارشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۱، شماره ۳۵۲۹
صفحه اول
۱

انتقاد مجدد روسیه از اعمال تحریم های یکجانبه علیه ایران

وزیر امور خارجه روسیه با تاکید بر اهمیت ادامه گفت وگوها برای حل اختلافات میان ایران و گروه 1+5 گفت: اعمال تحریم های یکجانبه آمریکا و اتحادیه اروپا برخلاف فضای همکاری است.

به گزارش واحد مرکزی خبر، سرگئی لاوروف که تاکنون چند بار از تحریم های یکجانبه علیه ایران انتقاد کرده است، در دیدار نمایندگان اتحادیه شرکت های سرمایه گذاری اروپایی در مسکو با اشاره به دیدار وزرای امور خارجه گروه 1+5 در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک گفت: چهاردهم اکتبر (بیست و سوم مهر) درباره موضوع ایران با همکاران خود در 1+5 در لوکزامبورگ گفت وگو می کنیم. وی با انتقاد از اعمال تحریم های یکجانبه علیه ایران از طرف آمریکا و اتحادیه اروپا گفت: آنها با این تحریم ها مواردی را که روسیه و چین در چارچوب شورای امنیت با آن مخالفت کرده بودند، به صورت یکجانبه علیه ایران اعمال کردند. لاوروف این گونه اقدامات را خلاف سیاست همکاری در فضای دیپلماتیک دانست و یادآور شد: اگر ما موضوعی را به صورت مشترک هماهنگ می کنیم، همه طرف ها باید به آن پایبند باشند و در موضع گیری های جهانی نباید تبصره ای کم و زیاد شود.

لاوروف درباره تحریم های یکجانبه علیه سوریه نیز گفت: این تحریم ها نیز مانند تحریم های اعمال شده علیه ایران است. اتحادیه اروپا، آمریکا و تعدادی از کشورهای عربی زمانی که تحریم های یکجانبه علیه سوریه را تصویب کردند، با ما مشورت و رایزنی نکردند.وی افزود: آنها بدون آگاهی و اطلاع ما علیه سوریه تحریم یکجانبه اعمال می کنند و سپس از ما می خواهند در شورای امنیت با آنها همکاری کنیم.