آرشیو چهارشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۱، شماره ۳۵۲۹
سیاسی
۲

وحیدی: انگلیس نشان داد که ادعاهای کشورهای غربی علیه برنامه هسته ای ایران صرفا یک بهانه است

واکنش ایران به اظهارات وزیر دفاع انگلیس

اظهارات ضدایرانی فیلیپ هاموند، وزیر دفاع انگلیس واکنش مقامات کشورمان از جمله وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح را به همراه داشت.

وزیر دفاع انگلیس بتازگی در مصاحبه با هفته نامه انگلیسی آبزرور به کشورهای غربی توصیه کرده بود که فشار بر ایران را به حدی افزایش دهند که بقای نظام از سوی خود مردم کشور مورد تهدید قرار گیرد. پس از این اظهارات سردار احمد وحیدی، وزیر دفاع کشورمان در واکنش به بخشی از سخنان وزیر دفاع انگلیس که برنامه هسته ای کشورمان را جنون آمیز خوانده است، گفت: کمک های پنهانی انگلیس برای تجهیز رژیم غاصب و جنایتکار صهیونیستی به سلاح هسته ای جنون آمیز است، نه برنامه های صلح آمیز هسته ای ایران. وی در ادامه گفت: وزیر دفاع انگلیس با این اظهارات جنون آمیز دست خود را روکرد و نشان داد که ادعاهای آنان علیه برنامه هسته ای ایران صرفا یک بهانه است.

وزیر دفاع خاطرنشان کرد: هدف آنان از این اظهارات به اعتراف صریح خودشان، ایجاد فشار و درد و رنج به ملت آزاده و بزرگ ایران است.

عصبانیت دولت انگلیس از انسجام ملت ایران

از سوی دیگر رامین مهمانپرست، سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان نیز موضع خصمانه وزیر دفاع انگلیس را درخصوص برنامه هسته ای ایران محکوم کرد.

وی گفت: دولت و مردم کشورمان اثبات کرده اند که در راه استیفای حقوق مسلم خود مطابق با معاهده منع گسترش سلاح های هسته ای و براساس خواست و اراده و منافع ملی کوتاه نخواهند آمد و تسلیم این فشارها نمی شوند.

تهدید به قطع روابط با امارات

از سوی دیگر در واکنش به اظهارات شیخ عبدالله بن زیاد آل نهیان، وزیر خارجه امارات متحده عربی درباره مالکیت بر جزایر سه گانه ایرانی، سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان گفت: ایران با هیچ کشوری درباره مالکیت بر جزایر سه گانه، مسامحه نمی کند. مهمانپرست طرح ادعاهای امارات درباره جزایر سه گانه را موضوعی حساسیت برانگیز برای مردم ایران دانست و گفت: اگر طرح ادعا های بی اساس ضدایرانی به حدی برسد که تامین منافع ملی در کاهش یا قطع روابط سیاسی باشد، این اقدام با مشاوره و بر مبنای کاری تخصصی و کارشناسی انجام خواهد شد، چنان که در بحث کاهش روابط با انگلیس، طرح کاهش روابط با لندن از سوی مجلس تصویب شد و با هماهنگی و حمایت وزارت امور خارجه به اجرا درآمد.