آرشیو چهارشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۱، شماره ۳۵۲۹
اقتصاد
۴

تلاش دولت برای جلوگیری از توقف اجرای فاز دوم هدفمندی

معاون پارلمانی رئیس جمهور با بیان این که دولت با طرح نمایندگان مجلس در ارتباط با متوقف شدن مرحله دوم هدفمند کردن یارانه ها در سال جاری مخالف است، گفت: دولت در تلاش است که با رایزنی و گفت وگو نمایندگان مجلس را متقاعد کند که می توان مرحله دوم قانون هدفمند کردن را با یک رویکرد اصلاحی و با در نظر گرفتن شرایط جامعه و مردم اجرا کرد. این طرح امروز در مجلس به رای گذاشته می شود.

لطف الله فروزنده در گفت وگو با ایسنا، افزود: همه باور دارند که منافع اجرای قانون هدفمندکردن یارانه ها، بر مضرات آن برتری دارد و باعث شده تا حدودی به عدالت نزدیک شویم و صرفه جویی خوبی نیز صورت گرفته و نباید راه اجرای یک طرح موفق را بست.وی با بیان این که درست است ما در شرایط خاصی قرار داریم، افزود: دولت معتقد است که می توان با یک راهکار منطقی و انجام اصلاحاتی با توجه به شرایط، اجرای این قانون را ادامه داد و تلاش خود را در این زمینه جهت گفت وگو با نمایندگان مجلس و متقاعد کردن آنها انجام خواهد داد. وی به جزئیات این راهکار و برنامه اجرایی و عملی آن اشاره ای نکرد.معاون پارلمانی رئیس جمهور همچنین به فارس گفت: در صورت تصویب مجلس و متوقف شدن مرحله دوم هدفمندی یارانه ها، یارانه های نقدی خانوارها پرداخت خواهد شد.

وی با بیان این که پرداخت یارانه ها در صورت اجرا نشدن مرحله دوم هدفمندی یارانه ها با اصل هدفمندی و قانون هدفمندی در تعارض است، اظهار کرد: با وجود این نکته و در صورت تصویب قانون مجلس نیز یارانه های نقدی خانوارها پرداخت خواهد شد.

توقف هدفمندی یارانه ها امروز در مجلس

در همین حال رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان این که با توجه به شرایط موجود نمی توان مرحله دوم قانون هدفمند کردن یارانه ها را در کشور اجرا کرد، از بررسی طرح توقف اجرای مرحله دوم قانون هدفمند کردن یارانه ها در جلسه صحن علنی امروز (چهارشنبه) مجلس خبر داد.

غلامرضا مصباحی مقدم در گفت وگو با مهر اظهار کرد: در شرایطی هستیم که نرخ تورم رو به رشد است و وضع نرخ ارز و مسائل اقتصادی، مردم را بشدت نگران کرده و آثارش را روی قیمت ها هم گذاشته و قیمت ها دائما تغییر می کند.