آرشیو پنجشنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۱، شماره ۲۵۱۶
حوادث
۱۴

رییس پلیس پیشگیری نیروی انتظامی باید قدرالسهم هر ایرانی در تولید امنیت و پیشگیری را مشخص کرد

رییس پلیس پیشگیری نیروی انتظامی بر مشارکت مردم و آموزش همگانی تاکید و تصریح کرد: باید قدرالسهم هر ایرانی در تولید امنیت و پیشگیری را مشخص کرد تا از سوی دیگر با گفتمان، آموزش و اطلاع رسانی به مردم، پیشگیری ارتقا پیدا کند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پلیس، «سردار نوروزی» با بیان اینکه در کشور، پیشگیری و مفهوم آن در حال پیشرفت و نهادینه شدن است، تصریح کرد: پیشگیری اجتماعی مقدم بر پیشگیری انتظامی است. وی همچنین افزود: پلیس از کانال های مختلف ارتباطی از جمله تعامل و همکاری با هنرمندان، اقدامات فرهنگی خود را آغاز کرده است. به گفته وی، فرهنگ سازی و نهادینه کردن پیشگیری دارای ابعاد مختلفی شامل پیشگیری قضایی و پیشگیری انتظامی است.

این مقام انتظامی به برگزاری نخستین جشنواره هنری قاب امن از سوی پلیس پیشگیری اشاره کرد و گفت: همان گونه که از نام جشنواره مشخص است، این حرکت نمادین در حوزه پیشگیری اقدام جدیدی است که هنرمندان نسبت به این موضوع وارد عمل شدند که چنین فرهنگی را از سمت و سوی شعاری بودن به کاربردی کردن نزدیک می کنند.

سردار نوروزی خاطرنشان کرد: با بررسی آثار ارسالی باید مشخص شود که چه تعداد از این آثار متعلق به پلیس های تخصصی اعم از راهور، آگاهی، پلیس پیشگیری، مرزبانی و دریابانی است. رییس پلیس پیشگیری ناجا، کل آثار ارسالی به جشنواره را 954 اثر عنوان کرد و گفت: به اذعان داوران، این تعداد آثار ارسالی به جشنواره هنری قاب امن در سه حوزه عکس، پوستر و کاریکاتور مایه مباهات است. وی ادامه داد: داوران جشنواره قاب امن، علت استقبال از این جشنواره را بستر مناسب پلیس و ماموریت های آن اعلام کردند که پلیس چنین رویداد فرهنگی را پیش بینی کرده و به اجرا گذاشته است. سردار نوروزی در خاتمه با اشاره به برگزاری نخستین جشنواره عکس، کاریکاتور و پوستر پلیس پیشگیری ناجا با عنوان «قاب امن» در ششمین روز هفته ناجا گفت: تصاویر و آثار ارسالی از 13 مهرماه به مدت شش روز در فرهنگسرای بهمن، خانه هنرمندان، فرهنگسرای فردوسی و یک گالری شخصی در تهران به نمایش در آمد که در پایان به 18 اثر برگزیده جوایزی اهدا شد