آرشیو سه‌شنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۱، شماره ۲۷۶۲
بورس
۱۰
فرابورس

ادامه سریال رشد قیمت ها

گروه بورس- رشد قیمت ها دیروز نیز در فرابورس ایران ادامه یافت تا در پایان معاملات، صف های خرید در نمادهایی نظیر ذوب آهن، پالایش نفت تهران، شمال شرق شاهرود، پتروشیمی مارون و کویرتایر پابرجا بماند.

به گزارش خبرنگار ما، بازگشت خریداران در نمادهای پیشرو بازار فرابورس رشد 157 درصدی حجم معاملات فرابورس را در مقایسه با روز یکشنبه در پی داشت.

در حالی که ارزش معاملات بازارهای فرابورس ایران، با جابه جا یی 58 میلیون اوراق بهادار به سطح 265 میلیارد ریال رسید که بیشترین حجم معاملات را در بازارهای اول و دوم فرابورس، توکاریل در بازار دوم با جابه جا یی 28 میلیون و 696 هزار سهم و با نرخ 2 هزار و 800 ریال داشت.

بیشترین افزایش قیمت و کمترین حجم معاملات را هم پالایش نفت تهران در بازار اول فرابورس با افزایش قیمت 5 درصدی و با جابه جا یی 3 هزار و 231 سهم و با قیمت پایانی 86 هزار و 821 ریال کسب کرد. در همین حال، بیشترین کاهش قیمت را سبحان دارو در بازار اول با کاهش قیمت 1/1 درصدی و قیمت 10 هزار و 144 ریالی از آن خود کرد.

در همین حال در بازار ابزارهای نوین مالی، بیشترین حجم معاملات را اوراق اجاره مپنا با جابه جا یی 23 هزار و 920 برگه داشت.

همچنین نماد معاملاتی پتروشیمی امیرکبیر و نماد معاملاتی شرکت سرمایه گذاری اقتصاد نوین پس از برگزاری مجمع عمومی فوق العاده صاحبان سهام، با محدوده دامنه نوسان تا سقف 50 درصد بازگشایی شد. در این روز، نماد معاملاتی اوراق گواهی سپرده مدت دار سعدی نیز، به منظور پرداخت سود علی الحساب سه ماهه متوقف شد.

حال آنکه قیمت اوراق تسهیلات مسکن نیز تغییر قابل توجهی نداشت و در مرز 59 هزار تومان مبادله شد.

قطعیت معامله بلوکی «شراز»

در روز دوشنبه معامله بلوک 18 درصدی شرکت پالایش نفت شیراز که در 26 شهریور در بازار دوم فرابورس عرضه شده بود، قطعی شد.

بر این اساس، معامله تعداد 184 میلیون و 958 هزار و 820 سهم معادل بلوک 18 درصدی این شرکت به قیمت هر سهم 5 هزار و 84 ریال و به ارزش 9403 میلیارد ریال که در بازار فرابورس عرضه شده بود، قطعی شد.

افزون بر این، شرکت مجتمع صنایع و معادن احیای سپاهان که در گروه واسطه گری های مالی و پولی قرار دارد، به عنوان یکصد و هشتمین نماد معاملاتی در فهرست شرکت های بازار پایه فرابورس درج شد.