آرشیو چهارشنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۱، شماره ۳۵۳۵
صفحه آخر
۲۰
حاشیه خبر

انتخاب مسی و رونالدو از دید نادال

امید توفیقی

مسی بهترین است یا رونالدو؟ این پرسشی است که در آستانه انتخاب بهترین بازیکن سال دنیا از سوی فیفا در دو، سه سال اخیر نقل هر محفل فوتبالی از نوع ایرانی و خارجی آن است، امسال کار به جایی رسیده که ستاره تنیس دنیا هم درباره آن اظهارنظر می کند.

در شرایطی که حدود دو ماه دیگر فیفا طی مراسمی بهترین های سال 2012 فوتبال دنیا را معرفی می کند، یک بار دیگر بحث و جدل در رابطه با این دو ابر ستاره آرژانتینی و پرتغالی بالاگرفته است. از مورینیو و ویانوا، سرمربیان رئال مادرید و بارسلونا گرفته تا دیگر مربیان، بازیکنان و کارشناسان فوتبال دنیا هرکس به فراخور سلیقه خود یکی از این دو نفر را بهترین بازیکن می داند. یکی قدرت دریبل زنی، حمل توپ و هوش بالای مسی چشمش را می گیرد، دیگری سرعت، قدرت سرزنی و ضربات کاشته بی نظیر رونالدو را استثنایی می داند تا این دیدگاه نمایان شود که به واقع هر دو بهترین هستند و برتری چندان محسوسی نسبت به هم ندارند.

هرچه هست این دو ستاره دنیای فوتبال با درخشش منحصر به فرد خود دنیا را به وجد آورده و همه فوتبال دوستان را تحت تاثیر حرکات اعجاب انگیز خود قرار داده اند. اما در این شرایط رافائل نادال اسپانیایی، ستاره تنیس دنیا با وجود آن که اهل مادرید است و همچون هر مادریدی توقع می رود رای به انتخاب رونالدو بدهد، در اظهار نظری متفاوت می گوید: «هر هفته از دیدن درخشش رونالدو و مسی لذت می برم و بهتر است که به جای مقایسه این دو ستاره از دیدن نمایش درخشان آنها لذت ببریم. ما در اسپانیا از این که هر هفته شاهد هنرنمایی این دو ستاره هستیم بسیار خوش شانسیم.»

اظهار نظری تامل برانگیز و واقع بینانه که به طور حتم اگر رای دهندگان (سرمربیان و کاپیتان های تیم های ملی عضو فیفا) آن را بخوانند، بیشتر در رای دادن خود دچار وسواس می شوند!

گروه ورزش