آرشیو دوشنبه ۱ آبان ۱۳۹۱، شماره ۲۵۲۵
جامعه
۱۳

بدون تیتر

معاون اداره کل میراث فرهنگی گیلان: مسجد تاریخی غروی لنگرود اثر ملی نیست ولی باید با اجازه میراث فرنگی مرمت شود. این مسجد در حریم خانه تاریخی دریابیگی لنگرود و در داخل محدوده بافت تاریخی این شهر واقع شده است. مقرر شده از این پس تمام بقعه های متبرکه و مساجد که در حریم بافت تاریخی یا ثبت شده در فهرست آثار ملی کشور هستند با یک تعاملی بین این دو دستگاه این کار انجام بشود. هیات امنای این بنا باید از یک نوع آجر که بومی منطقه است استفاده و عملیات سنگ کاری انجام ندهند و از مصالحی که در بافت تاریخی متداول است، به کارگیری کنند.

کامران باقری لنکرانی، رییس مرکز تحقیقات سیاستگذاری سلامت: اکثر زنان جوان و تحصیلکرده از زایمان طبیعی وحشت دارند تا جایی که نسبت به فرزندآوری تردید پیدا می کنند و در برخی بیمارستان ها تا 95 درصد زایمان ها به صورت سزارین است. به صورت تاریخی یک کاستی در توجه به سلامت زنان در جامعه ما وجود دارد زیرا در گذشته خواه ناخواه نوعی مردمحوری در برنامه های سلامت نهفته بوده است و نیاز است توجه ویژه تری به سلامت زنان در جامعه انجام شود.

یونس اسدی، نماینده مشکین شهر: سدسبلان به لحاظ قرار گرفتن در مرکزیت استان اردبیل به قطب عظیم گردشگری تبدیل می شود. ایجاد تفرجگاه سبلان، راه اندازی کمپ اردوی تیم ملی، ایجاد دانشگاه علمی و کاربردی، ر قص نور به ارتفاع صد متر و پرورش ماهی از جمله طرح های هستند که در سد سبلان برای احیای گردشگری و جذب توریست راه اندازی خواهند شد. در کنار تفرجگاه، راه اندازی شیلات به ایجاد پنج هزار شغل پیش بینی شده و نیاز است دانشکده شیلات هم درقالب دانشگاه علمی و کاربردی در آن ایجاد شود.