آرشیو سه‌شنبه ۲ آبان ۱۳۹۱، شماره ۲۷۶۸
استان ها
۲۳

کوتاه

ایجاد بانک اطلاعات زمین های مستعد سرمایه گذاری در خراسان جنوبی

دنیای اقتصاد - بیرجند- محمد قربانی: رییس سازمان امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی ایجاد بانک اطلاعات زمین های مستعد سرمایه گذاری در این استان را امری ضروری دانست.

سیدمهدی رمضانی اظهار کرد: هم اکنون با توجه به نبودن بانک اطلاعاتی مناسب و به روز در خراسان جنوبی در ارتباط با زمین های قابل ارائه به سرمایه گذاران شاهد طولانی شدن فرآیند معرفی و انتخاب زمین و سرگردانی سرمایه گذاران به ویژه سرمایه گذاران غیر بومی هستیم.

رییس سازمان امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی افزود: به این منظور مرکز خدمات سرمایه گذاری استان برای حل مشکل موجود باید با همکاری دستگاه های متولی زیرساخت ها نسبت به تشکیل بانک اطلاعات زمین های مستعد سرمایه گذاری اقدام کند که در آن اطلاعات زمین ها به همراه زیرساخت ها مشخص و تعیین شده باشد.

پرداخت وام اشتغالزایی به بهبودیافتگان اعتیاد در البرز

دنیای اقتصاد- کرج- جزا خالدی: فرماندار کرج گفت: طی سال جاری 770 میلیون تومان وام اشتغالزایی از سوی سازمان بهزیستی در قالب طرح آفتاب به 77 نفر از بهبودیافتگان از اعتیاد به مواد مخدر در استان البرز پرداخت شد.

مهندس مهدی ایران نژاد در جلسه شورای مواد مخدر شهرستان کرج افزود: همچنین تعداد 16 نفر دیگر برای دریافت وام ثبت نام کردند که از این تعداد تا کنون پرونده چهار نفر از آنها تکمیل و آماده شده است.

به گفته وی، در 8ماه گذشته تعداد یک هزار و 700 نفر از افراد معتاد و کارتن خواب در استان جمع آوری و در مرکز اقامت درمانی شهرستان کرج بازپروری شده اند.

سنجش شوری اراضی فارس با دستگاه القاگر الکترومغناطیس

دنیای اقتصاد - شیراز- محمد صداقت: رییس اداره فناوری های ماشین آلات و مکانیزاسیون کشاورزی استان فارس از خرید و به کارگیری یک دستگاه القا گر الکترومغناطیس EM38 برای پایش شوری خاک اراضی زراعی و باغی این استان خبر داد.

مهندس علی جمشیدی با اشاره به اینکه 44 میلیون هکتار از خاک های کشور یعنی 27 درصد از کل مساحت ایران با مسائل و مشکلات شوری خاک در گیرند و این پدیده پیش رونده است، اظهار کرد: ضرورت به کارگیری روش های نوین پایش شوری خاک در مزارع کشور بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته و استان فارس به عنوان دومین استان بعد از استان یزد با استفاده از دستگاه القاگر الکترومغناطیس علاوه بر تهیه نقشه شوری خاک، روند شورشدن خاک در مناطق مختلف را هر ساله رصد خواهد کرد