آرشیو سه‌شنبه ۲ آبان ۱۳۹۱، شماره ۳۵۴۰
پرونده
۱۰

رحمتی باید تنیس بازی کند

احمد سجادی (دروازه بان پیشین تیم ملی)

هر چند سیدمهدی رحمتی، نقش پررنگ و انکارناپذیری در پیروزی دلچسب اخیر ایران بر کره جنوبی داشت، ولی مهدی امسال هنوز فاصله زیادی با آن دروازه بان فوق العاده آماده چهار سال پیش دارد.

رحمتی چهار سال پیش با جاگیری ها و واکنش های خیره کننده خود سهم زیادی در نتایج تیم ملی داشت، ولی در سه سال گذشته ترافیک بازی های فراوان او در تیم های استقلال، سپاهان، تیم ملی و حتی تمام بازی های رسمی و تدارکاتی تیم امید، رفته رفته به طور طبیعی موجب خستگی و فوتبال زدگی این دروازه بان شده است.

باتوجه به نیاز حیاتی تیم ملی به حضور و آمادگی رحمتی در دیدارهای پیش رو و بویژه دیدار با ازبکستان، به مربیان ملی و باشگاهی این دروازه بان پیشنهاد می کنم حتما او را مدتی از حضور در میدان معاف کنند تا مهدی به بازیابی انرژی و آمادگی لازم برسد. باشگاه استقلال اگر به اولویت موفقیت ملی اعتقاد دارد و بدرستی به آن احترام می گذارد لازم است در دو یا سه بازی بعدی خود از دروازه بان دیگری استفاده کند. مهدی برای حفظ آمادگی، نیازمند دوری از فوتبال و رو آوردن به ورزش های دیگری نظیر والیبال یا تنیس است.

به هرحال پیروزی بر کره تا حد ملموسی، فوتبال کشورمان را از رخوت خارج کرد و مسلما پیروزی های بعدی نیز می تواند فضای شادابی و کاهش سرخوردگی را به جامعه ما برگرداند. بنابراین باید ارکان تیم ملی مثل دروازه بان این تیم به شرایطی عالی برسند تا بهترین عملکرد و نتیجه گیری تقدیم هواداران فوتبال ملی مان شود. البته تمام سرمایه ایران در درون دروازه مهدی رحمتی نیست و دروازه بانان دیگرمان نظیر رحمان احمدی، سوشا مکانی و ارشاد یوسفی در حال حاضر شرایط بسیار خوبی دارند و حتی اگر پرسپولیس متحمل اشتباه جذب یک دروازه بان مسن خارجی نمی شد، الان شهاب گردان هم به دروازه بانی بسیار آماده و سرمایه ای با ارزش برای صیانت از دروازه تیم ملی تبدیل شده بود.