آرشیو سه‌شنبه ۲ آبان ۱۳۹۱، شماره ۳۵۴۰
پرونده
۱۱

نکونام؛ گلزن تر از همه مهاجمان تیم ملی

در میان این همه مهاجم طراز اول آسیا، حضور یک مهاجم از تیم ملی ویتنام در صدر جدول گلزنان مرحله مقدماتی جام جهانی 2014 قاره، از آن اتفاق های جالب توجه است.

ویتنام که در مرحله نخست مقدماتی با تیم های قطر و ماکائو همگروه بود، در دو بازی رفت و برگشت ماکائو را شکست داد و در مقابل قطر هم در خانه پیروز شد، اما تنها به دلیل تفاضل کمتر نسبت به قطری ها از صعود به مرحله نهایی مقدماتی جام جهانی بازماند تا کارنامه اش با همین چهار بازی بسته شود.

با این حال هنوز هم بهترین گلزن مرحله مقدماتی جام جهانی 2014 در آسیا مهاجم این تیم، کونگ وین لی است. او در دو بازی مقابل قطر موفق به گلزنی نشد اما در مقابل ماکائو، زننده هفت گل از 13 گل تیمش در دو بازی رفت و برگشت بود تا با همین آمار خیره کننده، فعلابالاتر از دیگر مهاجمان آسیایی قرار بگیرد.

کونگ وین لی این هفت گل را در 344 دقیقه حضور در زمین برای تیم ملی ویتنام به ثمر رساند تا میانگین یک گل در هر 49 دقیقه را به نام خود به ثبت برساند. این رکورد کونگ وین لی قطعا شکسته نخواهد شد، اما او نباید به تداوم صدرنشینی در جدول گلزنان امیدوار باشد، چراکه دیگر خبری از ویتنام در مرحله نهایی نیست.

در حالی که تعداد گل های مهاجم ویتنامی افزایش نخواهد یافت، حالارقابت اصلی برای آقای گلی در مقدماتی جام جهانی 2014 در آسیا میان حسن محمود از اردن و یونس محمود از عراق است که آنها هم هفت گله هستند.

پارک چو یونگ از کره جنوبی و شینجی اوکازاکی از ژاپن فعلابا شش گل زده در رده های بعدی قرار دارند و این فرصت برایشان وجود دارد که بر تعداد گل های خود بیفزایند.

این در حالی است که بهترین مهاجم تیم ملی ایران، کاپیتان جواد نکونام است که در خط میانی بازی می کند. نکونام در 10 بازی از 12 بازی تیم ملی در مراحل مقدماتی جام جهانی 2014 در آسیا به میدان رفته و چهار بار موفق به گلزنی شده است.

گل حساس و سه امتیازی او به کره جنوبی، یکی از این چهار گل بود که می تواند در راهیابی تیم ملی کشورمان به جام جهانی سرنوشت ساز باشد.