آرشیو سه‌شنبه ۲ آبان ۱۳۹۱، شماره ۲۷۶۸
بازار دیجیتال
۲۶
ازگوشه و کنار

عرضه تبلت های جدید با برندهای ناشناخته

دنیای اقتصاد- این روزها با توجه رشد قیمت ها در بازار تبلت، شاهد عرضه نمونه هایی با برندهای نه چندان آشنا در بازار هستیم.

برندهایی که اکثر خریداران تا کنون نام آنها را نشنیده اند؛ ولی هنگام مراجعه به بازار با آنها آشنا می شوند.

بر اساس اعلام فعالان بازار، در نتیجه افزایش قیمت محصولاتی مانند آی پد و گالکسی و همچنین رشد قیمت ها در بازار تبلت هایی با برندهای شناخته شده، زمینه برای ورود نمونه هایی که اکثرا تولید چین هستند و نام یک کمپانی معروف را یدک نمی کشند، فراهم شده است.

محسن شایگان، یکی از کسبه بازار کامپیوتر در این باره می گوید: از حدود دو ماه قبل که قیمت ها در بازار تبلت به شدت افزایش یافت تاکنون از میزان تقاضا برای انواع تبلت در حد قابل توجهی کاسته شده است و این اتفاق با توجه به اینکه تبلت یک کالای پرمخاطب در بازار ایران است، باعث شد تا واردکنندگان به فکر واردات تبلت های ارزان قیمت بیفتند.

به گفته این فعال بازار،در ابتدای امر میزان تقاضا برای این تبلت ها چندان مورد توجه نبود؛ ولی هر روز که می گذرد، با افزایش بیشتر قیمت ها توجه خریداران به سمت تبلت های چینی با برندهای ناشناس می رود.

صالح زاده،یکی دیگر از کسبه بازار هم با بیان این مطلب که قیمت آی پد، تبلت های ایسوس، گالکسی و... طی مدت اخیر در حد چشمگیری افزایش یافته است، اعلام کرد: با قرار گرفتن این کالادر اولویت دهم برای دریافت ارز مبادله ای و انتشار خبر توقف ورود این کالاکه لوکس در نظر گرفته شده است، پیش بینی شده است در ماه های آینده با رشد شدید قیمت این کالامواجه شویم.به همین دلیل افرادی که قصد خرید دارند برای خرید اقدام کرده اند و از آنجا که قیمت محصولاتی با برندهای شناخته شده در حد بالایی است، توجه ها به سمت تازه واردهای بازار تبلت که اکثرا نمونه ها چینی با برندهای نا آشنا هستند جلب شده است. وی افزود: شرکت های مطرح نیز به عرضه این تبلت ها روی آورده اند و به این ترتیب این محصولات با گارانتی و خدمات پس از فروش به فروش می رسند.

به گفته فعالان بازار، گارانتی دار بودن این تبلت ها و همچنین مزین شدن آنها به برچسب شبنم موجب شده است، خریداران با اعتماد بیشتری برای خرید این کالاها اقدام کنند.