آرشیو یکشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۱، شماره ۲۵۳۵
بازار پول و سرمایه
۵

سود 74 هزار میلیارد ریالی سهام عدالت تا سال 89

معاون وزیر اقتصاد و دارایی و رییس سازمان خصوصی سازی گفت: تا سال 1389میزان سود مصوب از گردش مالی سهام عدالت 74 هزار میلیارد ریال بوده است.

محمدرحیم احمدوند در سمینار سراسری شرکت های سرمایه گذاری عدالت اظهار داشت: یکی از سیاست های کلان اتخاذ شده بحث سهام عدالت است که شش دهک از جامعه این سهام را دریافت می کنند و این سیاست سیاستی بسیار مترقی از لحاظ اقتصادی و اجتماعی است.

احمدوند با بیان اینکه یکی از مهم ترین اهداف کلان سهام عدالت توزیع ثروت و امکانات بین مردم است، گفت: توزیع متعادل ثروت و درآمد کشور، افزایش ثروت و ایجاد درآمد دائمی برای خانواده های نیازمند، تسریع در روند خصوصی سازی از طریق استفاده از روش های سالم تر و شفاف تر برای واگذاری سهام شرکت ها، متکی به خود کردن خانوار نیازمند و گسترش سهم بخش تعاون در اقتصاد کشور از جمله مهم ترین اهداف کلان سهام عدالت است.

رییس سازمان خصوصی سازی بیان داشت: در بحث خصوصی سازی شاید دولت کوچک شود اما در واقع هدف از این کار تقویت دولت است.

وی خاطرنشان کرد: بیش از 41 میلیون نفر به تعاونی برای دریافت سهام عدالت مراجعه کردند که از این میان حدود 40 میلیون و 500 هزار نفر در سازمان خصوصی تایید و به عنوان سهام دار نهایی در کشور ثبت شدند. وی با بیان اینکه تاکنون آماری از سهام عدالت سال 90 و 91 به دست نیامده است، افزود: درباره سهام عدالت تا سال 1389 میزان سود مصوب جامعه 74 هزار میلیارد ریال، سود دریافتی از شرکت ها 47 هزار میلیارد ریال، میزان افزایش سرمایه شرکت ها 10 هزار میلیارد ریال و مانده مطالبات سود شرکت ها 16 هزار میلیارد ریال است.