آرشیو چهارشنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۱، شماره ۲۰۳۵۱
اخبار ورزشی - اخبار کشور
۱۳

قهرمان جهان در آستانه بازگشت به کشتی

علی اکبری: در وزن 120 کیلوگرم کشتی می گیرم

فرنگی کار طلایی وزن 96 کیلوگرم رقابت های جهانی 2010 جهان در اوج آمادگی و انگیزه، خواسته یا ناخواسته گرفتار دوپینگ شد و هم اکنون که واپسین ماه های محرومیت دو ساله اش را می گذراند از این دوران به عنوان روزهایی تلخ اما سازنده یاد می کند.

امیر علی اکبری که با دعوت محمد بنا در نخستین اردوی تیم ملی کشتی فرنگی نیز حضور دارد ادعا کرد برای اثبات لیاقت و شایستگی خود حرف های زیادی برای گفتن دارد، اما همچنان باید در انتظار فرا رسیدن روز بیستم تیر سال 92 و پایان دوران محرومیتش باشد. گزیده ای از صحبت های وی در ادامه می آید:

¤باور آن اتفاق و دوری دو ساله از میادین داخلی و خارجی برایم سخت است، اما خوشبختانه به خوبی با این موضوع کنار آمدم و به جای انزوا و خانه نشینی همچنان به تمرین و آماده سازی ادامه دادم.

¤تا رقابتهای جهانی 2013 مجارستان 25 ساله خواهم شد و فکر می کنم شرایط سنی و وزنی من برای حضور در این پیکارها بسیار ایده آل باشد، ضمن اینکه من تجربه حضور در رقابتهای جهانی 2009 دانمارک و 2010 مسکو را نیز دارم. البته تنها مسئله ای که باید با جدیت به آن بپردازم، تفاوت حریفان وزن 96 کیلوگرم با 120 کیلویی هاست و من اگر قصد کسب دومین مدال طلای جهان در سنگین وزن را داشته باشم باید بطور حتم از سد حریفان توانمندی از کوبا و روسیه بگذرم.

¤متاسفانه محرومیت من شامل تمامی فعالیت های داخلی و بین المللی می شود و به همین دلیل نتوانستم در رقابت های لیگ هم با تیم مورد نظرم قرارداد ببندم. به هر حال این اتفاق را هم به امید رسیدن به روزهای طلایی آینده به جان می خرم تا بتوانم مثل گذشته توانایی ام را به محمد بنا و دیگر مربیان تیم ملی اثبات کنم.