آرشیو چهارشنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۱، شماره ۲۰۳۵۱
شهرستان ها
۱۱

افزایش 21درصدی ارزش صادرات کنسانتره آذربایجان غربی

ارومیه- خبرنگار کیهان:

طی سال جاری ارزش ریالی صادرات کنسانتره آذربایجان غربی به میزان 21درصد افزایش یافت.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی با اشاره به اینکه افزایش تقاضای بازارهای جهانی علت افزایش صادرات کنسانتره آذربایجان غربی است افزود: کارخانه های این استان سالانه 90هزار تن کنسانتره میوه تولید می کنند.

اکبری تعداد کارخانه های تولید کنسانتره کشور را 104 واحد عنوان کرد و گفت: از این تعداد، 19کارخانه تولید کنسانتره میوه در آذربایجان غربی فعالیت می کنند.

او افزود: آذربایجان غربی با داشتن 30 درصد از سهم تولید کنسانتره کشور رتبه نخست را به خود اختصاص داده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی با اشاره به اینکه سالانه حدود یک میلیون تن سیب درختی از باغ های استان برداشت می شود گفت: بیش از 50درصد از میزان تولیدات سیب جذب کارخانه های کنسانتره استان می شود.

اکبری با اشاره به اینکه در 6ماهه اول سال جاری 8هزار و 400تن کنسانتره به ارزش بیش از 26 میلیون دلار صادر شده است گفت: این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل از لحاظ وزنی 6درصد و از لحاظ ارزش ریالی 21درصد افزایش یافته است.

او علت افزایش تقاضای بازارهای جهانی را بالابودن کیفیت کنسانتره استان عنوان کرد و افزود: محدود کردن ساکاروز در فرمولاسیون اتحادیه اروپا و استفاده از کنسانتره استان به جای شکر به علت شیرین بودن آن از جمله دلایل افزایش تقاضای بازارهای جهانی است.