آرشیو چهارشنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۱، شماره ۲۰۳۵۱
اخبار اقتصادی
۴

افزایش 65 درصدی قیمت بلیت هواپیما بدون مجوز سازمان حمایت

یک مقام مسئول در سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، افزایش 65 درصدی قیمت بلیت هواپیما توسط شورای عالی هواپیمایی را تایید کرد اما گفت: این سازمان هنوز به صورت مکتوب این مصوبه را تایید نکرده است.

مدیر دفتر نظارت بر خدمات زیربنایی سازمان حمایت از مصرف کننده و تولیدکننده در گفتگو با مهر گفت: شورای عالی هواپیمایی در جلسه یکشنبه هفته جاری خود افزایش به طور میانگین 65 درصدی قیمت بلیت هواپیما را تصویب کرده است.

سیدجواد احمدی افزود: براساس قانون، شورای عالی هواپیمایی این اجازه را دارد که مجوز افزایش قیمت بلیت هواپیما را صادر کند اما مصوبات آن در این باره باید به تایید سازمان حمایت مصرف کنندکان و تولیدکنندگان برسد.

وی اعلام کرد: تا این لحظه قیمت جدید بلیت هواپیما به صورت مکتوب تایید و ابلاغ نشده است.

از سوی دیگر معاون کالاهای سرمایه ای و خدمات زیربنایی سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان گفت: کارگروهی متشکل از نمایندگان رئیس جمهور، وزیر راه و شهرسازی و سازمان هواپیمایی درباره افرایش قیمت بلیت هواپیما تصمیم گیری می کنند.

وحید منایی با بیان این که تصمیم گیری درباره این موضوع فرایند خاصی دارد گفت: گرچه افزایش نرخ ارز تاثیر بسیار زیادی بر هزینه پروازها خواهد داشت اما افزایش قیمت بلیت باید به گونه ای باشد که شرایط مصرف کنندگان نیز در نظر گرفته شود. با این وجود هنوز تصمیم نهایی در این باره گرفته نشده است.

اظهارات فوق در حالی است که رئیس انجمن شرکت های هواپیمایی در گفت وگو با ایسنا تاکید کرده که سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان افزایش 65 درصدی قیمت را تایید کرده است.

گفتنی است طبق ابلاغ سازمان هواپیمایی از دیروز 16 آبان ماه نرخ بلیت هواپیما در پروازهای داخلی به طور میانگین 65 درصد افزایش یافته و با نرخ جدید اعمال می شود.

به گفته سیدعبدالرضا موسوی، رئیس انجمن شرکت های هواپیمایی این رقم با توجه به مسیرهای مختلف و مسافت های متفاوت کمتر یا بیشتر می شود.

به عنوان نمونه، بلیت کیش-تهران که تاپیش از این 100 هزار تومان بود، از دیروز به قیمت 170 هزار تومان از سوی شرکت ها به فروش رسید.