آرشیو شنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۱، شماره ۵۲۲۲
سیاسی
۲

گزیده اخبار

رایزنی سفرای ایران و کوبا درباره سوریه

سفیر ایران در سوریه بر ضرورت پرهیز از مداخله خارجی برای ناآرام کردن اوضاع در سوریه تاکید کرد. محمدرضا رئوف شیبانی در دیدار با فرناندو برماسا، سفیر جدید کوبا در سوریه همچنین ادامه رایزنی ها بین تهران و هاوانا در ارتباط با بحران سوریه را ضروری دانست.

روسیه: خواهان ادامه مذاکرات گروه 1+5 با ایران هستیم

سرگئی ریابکوف، معاون وزیر خارجه روسیه و مذاکره کننده ارشد هسته ای این کشور بر لزوم ادامه مذاکرات گروه 1+5 با ایران و تسریع در برگزاری این مذاکرات تاکید کرد. سرگئی ریابکوف گفت: در شرایط کنونی که معلوم شده چه کسی سیاست خارجی امریکا را تعیین می کند، دلیلی برای به تاخیر انداختن دور جدید مذاکرات میان ایران و گروه 1+5 درباره برنامه هسته ای این کشور نمی بینیم.

نخستین سالگرد شهید تهرانی مقدم و شهدای غدیر برگزار می شود

مراسم نخستین سالگرد شهادت سرلشکر حسن تهرانی مقدم و شهدای غدیر یکشنبه با حضور خانواده، همرزمان و جمعی از مسئولان لشکری و کشوری برگزار خواهد شد.

فشارهای گوناگون دشمنان محکوم به شکست است

امیر سرتیپ عبدالرحیم موسوی، جانشین فرمانده کل ارتش با اشاره به دسیسه و توطئه های امریکا و لابی صهیونیسم جهانی گفت: فشارهای گوناگون اقتصادی، سیاسی و امنیتی، تبلیغاتی و روانی دشمنان در برابر اراده آهنین و اقتدار معنوی ملت مسلمان ایران محکوم به شکست است.

حل بحران سوریه بدون مشارکت ایران موفقیت آمیز نیست

هفته نامه فلسطینی المنار در راس اخبار خود به نقل از یک منبع سیاسی امریکایی نوشت: حل دیپلماتیک بحران سوریه بدون مشارکت ایران موفقیت آمیز نخواهد بود. این منبع امریکایی تاکید کرد: ایران در صحنه منطقه ای و بین المللی به طور گسترده و با شکل ها و صورت های مختلف حضور دارد.