آرشیو شنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۱، شماره ۵۲۲۲
اجتماعی
۴

رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر: سربازان، امریه هلال احمر می شوند

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با بیان این که در طرح سرباز امدادگر نیروهای آموزش دیده این جمعیت می توانند در دوره سربازی نیز به عنوان نیروهای امدادگر در جمعیت هلال احمر فعالیت کنند، گفت: این افراد امریه هلال احمر می شوند.

محمود مظفر در تشریح طرح سرباز امدادگر گفت: بر اساس این طرح سربازان می توانند دوران خدمت خود را در سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر بگذرانند. وی با بیان این که شمار زیادی از جوانانی که در هلال احمر داوطلبانه فعالیت می کنند در سالهای پایانی دوره دبیرستان یا دانشجویی هستند و باید به سربازی بروند، گفت: ما معتقدیم این نیروهای آموزش دیده می توانند در دوره سربازی نیز به عنوان نیروهای امدادگر در جمعیت هلال احمر فعالیت کنند.

مظفر افزود: در صورت تایید و تصویب این طرح، افراد داوطلبی که سابقه آموزش در سازمان امداد و نجات هلال احمر را داشته و در حال حاضر مشمول گذراندن خدمت مقدس سربازی هستند نیز می توانند امریه هلال احمر شوند. رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با بیان این که در صورت اجرایی شدن این طرح علاوه بر جوانان داوطلب هلال احمر، هر سال باید سهمیه مشخص از سربازان نیز باید در اختیار جمعیت هلال احمر قرار گیرند تا آموزش های امدادی ببینند، گفت: سربازان دیگر نیز می توانند با حضور در جمعیت هلال احمر ضمن گذراندن آموزش های امداد و نجات دوران سربازی خود را نیز بگذرانند. وی ضمن یادآوری حادثه خیز بودن کشور گفت: سربازان یکی از اولین نیروهای حاضر در محل حادثه هستند که می توانند با گذراندن دوره های امداد و نجات ضمن خدمت به حادثه دیدگان در امر کمک نیز مثمر ثمر باشند.

مظفر با بیان این که نیاز سنجی دقیق درباره میزان نیاز این سازمان در مورد تعداد سربازان نشده است، گفت: به نظر می رسد اگر سالانه یک هزار سرباز در اختیار این سازمان قرار گیرد، مفید است. رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با بیان این که این سربازان پس از گذراندن دوره های تخصصی امداد و نجات در پایگاه های جاده ای مشغول به کار خواهند شد، گفت: حتی این افراد می توانند به عنوان مربی در پادگان ها حضور فعال داشته باشند.