آرشیو چهارشنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۱، شماره ۲۰۳۵۷
اخبار اقتصادی
۴

شاخص بورس به بالای 31 هزار واحد رسید

شاخص کل بورس تهران دیروز با 236 واحد افزایش به رقم 31 هزار و 215 واحد رسید.

به گزارش ایسنا شاخص بازار اول نیز با رشد 120 واحدی، در عدد 25 هزار و 274 واحد قرار گرفت و شاخص بازار دوم با صعودی بی سابقه و 848 واحدی به عدد 47 هزار و 126 واحد رسید.

در بازار این روز، نمادهای پتروشیمی پردیس، پالایش نفت بندرعباس، هلدینگ پارسیان، فولاد مبارکه، سرمایه گذاری غدیر و ملی مس بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص داشتند و نماد مخابرات با بیشترین تاثیر منفی بر شاخص، مانع رشد بیشتر این متغیر شد.

صدرنشینان بازار این روز نیز با بیشترین رشد قیمت نمادهای کشاورزی و دامپروری مگسال، سیمان هرمزگان، لامپ پارس شهاب، حمل ونقل توکا، سرامیک صنعتی اردکان، قند شیرین خراسان و پگاه آذربایجان غربی بودند.

این در حالی بود که صنعتی بهشهر، ایران خودرو، کاشی اصفهان، پمپ سازی ایران، مارگارین، تولیدی صنعتی مینو و گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو با بیشترین کاهش قیمت، انتهای جدول معاملات را به خود اختصاص دادند.

همچنین در این روز معامله گران بیشترین بازدید را از نمادهای ملی مس، بانک ملت، فولاد مبارکه، پالایش نفت بندرعباس، سایپا، سرمایه گذاری معادن و فلزات و کالسیمین داشتند و این نمادها لقب پربیننده ترین نمادهای بازار را به خود اختصاص دادند.

معامله گران تالار شیشه ای در این روز 291 میلیون و 343 هزار برگه سهم و حق تقدم را به ارزش 898 میلیارد و 548 میلیون ریال در 24 هزار و 535 نوبت معاملاتی دادوستد کردند که در نتیجه این معاملات ارزش روز بازار به 141 هزار و 959 میلیارد تومان رسید.

از 291 میلیون برگه سهمی که معامله شد بیش از 133 میلیون سهم متعلق به نمادهای پالایش نفت بندرعباس، پلی اکریل، بانک ملت، بانک انصار، ملی مس، سرمایه گذاری معادن و فلزات و سرمایه گذاری ملت بود.

در عین حال بیشترین ارزش معاملات نیز متعلق به نمادهای پالایش نفت بندرعباس، چادرملو، ملی مس، بانک انصار، سرمایه گذاری معادن و فلزات، پتروشیمی پردیس و هلدینگ پارسیان بود.سرمایه گذاران بورسی در پایان معاملات این روز سنگین ترین صف های خرید را برای نمادهای پالایش نفت بندرعباس، پتروشیمی پردیس، فولاد خراسان، صنایع شیمیایی سینا، قند شیرین خراسان، حفاری شمال و سیمان قائن تشکیل دادند.این در حالی بود که ایران خودرو، بانک اقتصاد نوین، کنتورسازی، بانک ملت، داروسازی اسوه، بانک تجارت و آلومینیوم ایران با سنگین ترین صف های فروش مواجه بودند.