آرشیو پنجشنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۱، شماره ۷۶۸۹
سیاسی
۲

آیت الله کعبی: متخلفان فتنه 88 امروز مدعی شده اند

عضو مجلس خبرگان با بیان اینکه کسانی که تخلفات قانونی بی شماری در سال 88 داشتند امروز مدعی شده اند، گفت: پیش شرط حضور افراد در انتخابات قبول قانون اساسی است.آیت الله عباس کعبی عضو مجلس خبرگان رهبری در گفتگو با فارس، درباره اظهارات اخیر برخی اصلاح طلبان مبنی بر اینکه ما باید چراغ سبز به حاکمیت نشان دهیم، اظهار داشت: انتخابات ریاست جمهوری مثل سایر انتخابات همچون مجلس، شوراها و خبرگان طبق قانون انتخابات بر اساس شرایط قانون اساسی برگزار می شود.آیت الله کعبی با تاکید بر اینکه فقط «شرایط قانونی» در انتخابات باید لحاظ و برای همه به صورت یکسان اجرا شود، تصریح کرد: در قانون شرایط احزاب، گروه ها و جریانات سیاسی لحاظ نمی شود بلکه فقط قانون ملاک عمل است.

وی با اشاره به اینکه فعالیت انتخاباتی برای همه افراد آزاد است و همه افراد حق دارند در انتخابات شرکت کنند، ادامه داد: ما خواهان مشارکت عظیم و حداکثری در انتخابات هستیم. اما پیش شرط مشارکت انتخاباتی قبول قانون اساسی و انطباق با آن است.آیت الله کعبی تاکید کرد: قانون شکنان و کسانی که تخلفات قانونی بی شماری در سال 88 داشته و قانون انتخابات را با خدشه وارد کردن به حماسه 40 میلیونی زیر پا گذاشتند، امروز مدعی شده و به تکاپو افتاده اند.

عضو مجلس خبرگان رهبری خطاب به اصلاح طلبان گفت: اگر انتخابات از نظر شما در سال 88 درست بود و تقلبی صورت نگرفته چرا به این بهانه حماسه ملت را به فتنه تبدیل کردید و اگر قائل به تقلبید چطور دوباره اطمینان می کنید.

وی ادامه داد: مشخص است که اصلاح طلبان می خواهند با استفاده از شرایط آزاد انتخابات جریان خود را بازسازی کرده و فتنه جدیدی بیافرینند؛ اما ملت و مسئولان باهوش و بصیر مراقب هستند و اجازه نخواهند داد که فتنه گران با آبروی کشور بازی کنند.