آرشیو شنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۱، شماره ۲۰۳۵۹
اخبار ورزشی - اخبار کشور
۹

حدیث دشت عشق

سرتیپ پاسدار شهید «محمدعلی راجیان»

زندگی رنگین بهتر از زندگی ننگین است

آری می روم تا با قطره خونم به دریای شهیدان بپیوندم و با گذشت از خون خود شهیدی برای اسلام باشم که راه شهید راه خداست. گلوله هایتان قلبم را، رفقایتان خلقم را و قلم هایتان رهبرم را نشانه گرفته اما چه باک؟ من با شهادتم، خلقم با شهامتش و امامم با قاطعیتش همه شما را نابود خواهند کرد. زندگی رنگین بهتر از زندگی ننگین است. به خدا قسم اگر بدنم را با گلوله سوراخ کنند و خانواده عزیزم را جلوی رویم شهید کنند این را قبول می کنم ولی هرگز نمی گذارم یک وجب از خاک سرزمینمان که سرزمین اسلام است به چنگ دشمن بیفتد.

شهید «محمدعلی راجیان»، هشتم اسفندماه سال 1340 در یک خانواده مذهبی در شهر تهران به دنیا آمد. وی در عین ادامه تحصیل به ورزش نیز مشغول بود و در رشته بوکس به مقام سوم در جام «الکس» دست یافت.

وی قبل از انقلاب در کلیه راهپیمایی ها و تظاهرات شرکت می کرد بعد از پیروزی انقلاب در سال 1358 به عضویت کمیته انقلاب اسلامی درآمد و پس از مدتی عازم کردستان شد.

او با شروع جنگ تحمیلی به گیلانغرب رفت و سپس به سمت مسئول عملیات سپاه کامیاران منصوب گردید.او سرانجام در آبان ماه سال 1360 در اثر برخورد خودرواش با مین در جبهه کامیاران در حالی که یک طرف بدنش متلاشی شده بود به درجه رفیع شهادت نائل آمد.