آرشیو شنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۱، شماره ۳۵۶۰
صفحه اول
۱

طلب 500 میلیون دلاری ایران بابت صادرات برق

وزیر نیرو با اشاره به این که تحریم، وصول دریافتی های ایران بابت صادرات برق را کاهش داده بود از کاهش طلب های ایران بابت فروش برق به کشورهای همسایه خبر داد و گفت: مطالبات ایران بابت صادرات برق به زیر500 میلیون دلار رسیده است.

مجید نامجو در گفت و گو با فارس در پاسخ به این پرسش که طلب های ایران از بابت صدور برق چه میزان است و آیا ایران برنامه ای برای اخذ هر چه بهتر این طلب ها دارد، گفت: مشکلاتی که در خصوص تحریم ها پیش آمد یک مقدار نبود تعادل بین دریافتی های حاصل از صادرات برق را افزایش داد. وی ادامه داد: روش های جدیدی که با کمک این کشورها در حال طراحی است باعث شده که مجددا در نقطه متعادل برای دریافت طلب ها قرار گیریم. نامجو اظهار کرد: طلب ایران از بابت صدور برق به کشورهای همسایه در حال حاضر زیر 500 میلیون دلار است.عراق یکی از بزرگ ترین واردکنندگان و در عین حال بدهکارترین کشور به ایران بود که تا اوائل سال جاری بدهی اش به 500میلیون دلار می رسید.

نامجو میزان درآمد حاصل از صادرات برق از ایران را در سال گذشته افزون بر 800 میلیون دلار اعلام کرد و افزود: با توجه به اهداف برنامه پنجم توسعه و با واگذاری صادرات برق به بخش خصوصی، این میزان به بیش از یک میلیارد دلار افزایش خواهد یافت.