آرشیو شنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۱، شماره ۳۵۶۰
رسانه: رادیو و تلویزیون
۳

راه اندازی پایگاه اطلاع رسانی مجلس تی وی

تفاهم نامه همکاری رسانه ای بین صداوسیما و مجلس شورای اسلامی امضا شد. با امضای این تفاهم نامه علاوه بر راه اندازی پایگاه اطلاع رسانی مجلس تی وی، دست اندرکاران خبررسانی از مجلس بویژه خبرنگاران، دوره های حرفه ای اطلاع رسانی از مجلس را فرامی گیرند.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، در مراسم آغاز اولین دوره علمی کاربردی، ویژه برنامه سازان و خبرنگاران پارلمانی، تفاهم نامه همکاری رسانه ای بین صداوسیما و مجلس با حضور نایب رئیس مجلس شورای اسلامی و قائم مقام صداوسیما امضا شد.

محمدحسن ابوترابی فرد امضای این تفاهم نامه و راه اندازی سایت خبررسانی مجلس را دو حرکت موثر برای ارتقای همکاری رسانه ای مجلس و صداوسیما ارزیابی کرد.

وی گفت: با حرفه ای تر شدن روند خبررسانی از مجلس، خبرنگاران پارلمانی کمک موثری به نمایندگان خواهند کرد تا مردم را از اتفاقات و مصوبات قانونی مجلس آگاه کنند و این امر به بالابردن سطح آگاهی جامعه کمک خواهد کرد.

نایب رئیس مجلس در ادامه اخلاق رسانه ای را یکی از محورهای مهم خبررسانی دانست و گفت: در صورتی که این نیاز اصلی در حرفه خبررسانی رعایت شود اطمینان مردم به اطلاعات و اخبار رسانه افزایش می یابد.

ابوترابی گفت: رسانه ملی در طول فعالیت خود در مجلس عملکرد خوبی ارائه داده و مطمئنا با راه اندازی دوره های حرفه ای خبرنگاری پارلمانی، مردم بسیار شفاف تر و ساده تر از اخبار و وقایع مجلس آگاه می شوند.

حجت الاسلام موسوی مقدم، قائم مقام رئیس سازمان صداوسیما نیز در این مراسم گفت: مجلس جایگاه رفیعی دارد و رسانه ملی وظیفه خود می داند از این جایگاه با اطلاع رسانی درست و بموقع دفاع کند.

در این مراسم همچنین بهره برداری از استودیوی ویژه مجلس آغاز شد. گروه های برنامه ساز صداوسیما می توانند به طور زنده از این استودیو برنامه پخش کنند. این استودیو از طریق فیبر نوری با رسانه ملی ارتباط دارد.