آرشیو شنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۱، شماره ۲۰۳۵۹
اخبار کشور
۳

ایران قطعنامه سازمان ملل در محکومیت تحریم های اقتصادی کوبا را به هاوانا تبریک گفت

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران صدور قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل در مخالفت با تحریم های اقتصادی علیه کوبا را به ملت و دولت این کشور تبریک گفت.

رامین مهمان پرست سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان پیروزی مجدد و قاطع کوبا در قطعنامه تصویب شده از سوی مجمع عمومی سازمان ملل در محکومیت تحریم های اقتصادی یکجانبه آمریکا علیه این کشور را به ملت و دولت کوبا تبریک گفت.

مهمان پرست اظهار داشت: به اعتقاد ما دوره اقدامات ظالمانه و غیرقانونی یکجانبه علیه ملت ها به پایان رسیده است.

وی تاکید کرد: رای قاطع اعضای مجمع عمومی سازمان ملل متحد به این قطعنامه نشان دهنده انزوای آمریکا و رژیم صهیونیستی در اعمال این گونه اقدامات علیه ملت ها است.

در جلسه روز پنج شنبه مجمع عمومی سازمان ملل متحد، از 193 کشور عضو مجمع، 188 کشور به این قطعنامه رای مثبت، 3 کشور رای ممتنع و آمریکا و اسرائیل به آن رای منفی دادند.

استقبال از سند منتشر شده توسط گروه های بحرینی

سخنگوی وزارت خارجه کشورمان همچنین با استقبال از سند منتشره توسط گروه های مختلف بحرینی در زمینه مخالفت با خشونت حل مشکلات بحرین را نیازمند راه حل سیاسی براساس گفت وگوی عادلانه و با حضور طیف های مختلف مردم این کشور دانست.

مهمان پرست در خصوص تحولات بحرین اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران بر این موضع تاکید دارد که اقدامات خشونت آمیز و انفجارهای اخیر، حضور نیروهای نظامی خارجی، سرکوب اعتراضات مسالمت آمیز و امنیتی کردن فضای حاکم در بحرین نه تنها مشکلات را حل نمی کند، بلکه وضع را پیچیده تر خواهد کرد.

مهمان پرست افزود: ما تاکنون شاهد تاکید مردم و گروه های مختلف بحرینی بر اتخاذ و استمرار شیوه مسالمت آمیز در مطالباتشان هستیم و سند منتشره از سوی گروه های مختلف بحرینی در زمینه مخالفت با خشونت هم نشان دیگری در همین راستا بوده و ما از آن استقبال می کنیم.

سخنگوی وزارت امور خارجه خاطرنشان کرد: مشکلات بحرین به راه حل سیاسی براساس گفت وگوی عادلانه و با حضور طیف های مختلف مردم بحرین نیاز دارد و اجرای اصلاحات واقعی و استمرار آن براساس مطالبات مردمی و انجام اقدامات اعتمادساز می تواند فضای لازم برای گفت وگو و حل مشکل را فراهم کند.