آرشیو شنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۱، شماره ۳۵۶۰
جهان
۶

ادامه تظاهرات مردم اردن علیه پادشاه

تظاهرات مردم معترض اردن که از روز سه شنبه گذشته و در اعتراض به افزایش بهای مواد سوختی شروع شده بود، طی دو روز گذشته نیز ادامه داشت و برخی از خبرها از کشته شدن فردی در این تظاهرات ضد دولتی حکایت می کند.

به گزارش ایلنا، تظاهرکنندگان اردنی پنجشنبه شب در تظاهراتی که از منطقه الطفیله در نزدیکی مرکز امان، پایتخت اردن آغاز شد و به ورودی دیوان پادشاهی رسید، شعارهایی مبنی بر سقوط نظام حاکم را سر دادند.

بنابه گفته کارشناسان و منابع خبری اردن، سر دادن شعار در مورد سرنگونی نظام حاکم در برابر دیوان پادشاهی تحول جدیدی به شمار می رود. طی تظاهرات چند روز گذشته بارها درگیری هایی میان نیروهای امنیتی و مردم معترض به وجود آمد که طی آن تعدادی زخمی و تعدادی بازداشت شدند.

به گزارش منابع خبری، تظاهرکنندگان در منطقه الکرک در پایتخت و در تلاش برای آزادی مخالفان زندانی تظاهرات گسترده ای به راه انداختند و به مرکز امنیتی شهر هجوم بردند. در همین راستا نیز اداره کل امنیت ملی اردن از کشته شدن یک تظاهر کننده در شمال این کشور و مجروح شدن یک مامور پلیس در جریان تظاهرات خبر داد. از سوی دیگر، جبهه عمل اسلامی اردن روز جمعه از مردم خواست در سراسر این کشور و در اعتراض به تصمیم دولت برای افزایش بهای سوخت تظاهرات کنند. در واکنش به این اقدامات اعتراضی مردم، مقامات اردنی اعلام کردند با کسانی که دنبال خشونت و ناآرامی باشند، با مشت آهنین پاسخ خواهد داد.