آرشیو دوشنبه ۶ آذر ۱۳۹۱، شماره ۳۵۶۶
صفحه آخر
۲۰
رنگ آسمان

باز هم باران و برف

احسان مرادی

طی روزهای گذشته به تناوب بارش های دلچسب باران و برف در بیشتر مناطق میهن رخ داد. البته سهم نیمه شرقی از این بارش ها اندک بود. به نظر می رسد بار دیگر هنرنمایی پاییز در آسمان کشورمان شروع شده است.

دیروز: به دلیل وجود رطوبت کافی در سطح زمین و کاهش دما، در این روز شاهد بارش های پراکنده در مناطقی از میهن بودیم. همچنین دیروز صبح، صبح سردی در بیشتر مناطق بود و در نواحی سردسیر یخبندان های گسترده را شاهد بودیم. از دیشب بار دیگر امواج ناپایدار ناشی از سامانه کم فشار جدیدی سبب آغاز بارش از نوار غربی میهن شد.

امروز: انتظار داریم از امروز بارش ها روی کشورمان گسترده و تقویت شود. اوج بارش ها به جنوب غرب، مناطقی از غرب، دامنه های مرکزی زاگرس، غرب دریای خزر و جنوب کشور تعلق خواهد داشت. در مناطقی که بارش رخ می دهد بتدریج دمای هوا نیز کاهش خواهد یافت.

هشدار: در مناطق جنوب غربی، جنوبی و مناطقی از مرکز احتمال آبگرفتگی معابر عمومی و طغیان رودها وجود دارد. همچنین در ارتفاعات زاگرس مرکزی بارش شدید برف و کولاک را انتظار داریم. لازم است کشاورزان و باغداران طی امروز تا آخر هفته تمهیدات لازم را جهت جلوگیری از یخ زدن محصولات کشاورزی و باغی انجام دهند.

آینده نگری: از اواخر امشب و بامداد فردا بارش ها به شرق نیز می رسد. در بیشتر مناطق کشور فردا نیز بارش هایی رخ می دهد. پس از آن انتظار کاهش محسوس دما را داریم.