آرشیو سه‌شنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۱، شماره ۲۵۵۹
صفحه آخر
۱۶
چهارسو

انتشار فرهنگ ایران به قلم «آنتونلو ساکتی» در ایتالیا

آنتونلو ساکتی خبرنگار ایتالیایی در کتاب جدیدش از ادبیات و فرهنگ ایرانی می گوید. وی در این اثر از شیفتگی اش به فرهنگ و سرزمین ایران سخن گفته است. به گزارش ایبنا، آنتونلو ساکتی خبرنگار و نویسنده ایتالیایی اهل رم، به تازگی کتابی را با نام «ترنس ایران» منتشر کرده است.

او که علاقه بسیاری به ایران دارد، در کتابش انعکاسی گسترده از فرهنگ و به ویژه ادبیات ایران آورده است. نویسنده، در میانه راه، سفری هم به تهران دارد. آنتونلو ساکتی می نویسد: «شناخت من از ایران به دلیل شغلم نیست. من خبرنگار هستم و به مقوله ارتباطات در محیط کاری مشغولم. در سال 2005 برای نخستین بار به ایران سفر کردم، کشوری که همیشه مرا شیفته خود کرده بود و دلم می خواست آنجا را ببینم، بنابراین به عنوان توریست به ایران مسافرت کردم و این جرقه از آنجا آغاز شد. سفرم به ایران چهار ماه به طول انجامید و از آن پس تبدیل به علاقه یی شد که در زندگی ام سهم داشت.»

او تاکنون کتاب هایی با نام های «بچه های ایران» و «رازهای پارسی» نوشته و در کتاب نخست جوانان ایرانی و در کتاب دوم فرهنگ ایران را بررسی کرده است. نشر «اینفینیتو» نشر کتاب های ساکتی را بر عهده دارد. ساکتی تا به حال برای معرفی کتاب جدیدش به رم، فلورانس، تورین و جنووا سفر کرده است. او در حال حاضر در یک نهاد گسترش ارتباطات کار می کند.