آرشیو سه‌شنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۱، شماره ۵۲۴۱
ورزشی
۲۵

در نخستین دیدار از مرحله دوم قهرمانی آسیا

تساوی تیم زیر 19 سال فوتبال بانوان با ازبک ها

تیم ملی فوتبال بانوان زیر 19 سال کشورمان در نخستین دیدار خود از مرحله دوم رقابت های قهرمانی آسیا در هوشی مینه ویتنام مقابل ازبکستان تیم پرقدرت گروه دوم به تساوی یک بر یک دست یافت تا امروز با روحیه ای مضاعف به مصاف دیگر تیم قوی گروهش یعنی تایلند برود.

در این دیدار، دروازه شاگردان مریم ایراندوست در دقیقه 35 باز شد و تا پایان نیمه نخست تلاش بازیکنان ایران برای باز کردن دروازه ازبک ها بی نتیجه ماند و تیم ایران با همین نتیجه راهی رختکن شد و در فاصله دو نیمه ایراندوست نکات لازم را برای بازکردن دروازه حریف به شاگردانش یادآور شد و از این رو دروازه ازبک ها در دقیقه 59 توسط صغری فرمانی باز شد تا برای نخستین بار تیم ایران توانسته باشد برابر ازبکستان به تساوی دست یابد (پیش از این تیم های بزرگسالان، جوانان و نوجوانان ایران برابر ازبک ها به ترتیب 5 بر یک، 6 بر صفر و 3 بر صفر شکست خورده بودند.) ایراندوست سرمربی تیم در ادامه بازی دست به تغییراتی در ترکیب تیمش زد تا از دروازه دفاع کند و در دقیقه 61 بازی شهین افلاکی به جای سرشین کمانگر به بازی آمد و در دقیقه 89، سمانه قاشیه به جای طنین نراقی وارد زمین شد. مریم ایراندوست، سرمربی تیم زیر 19 سال کشورمان بعد از بازی از عملکرد بازیکنانش ابراز رضایت کرد. ایراندوست با بیان این که متاسفانه فرصت های زیادی را نیز برای گل زدن از دست دادیم، گفت: امیدواریم در دیدار با تایلند بازی کاملتری را به نمایش بگذاریم و امتیازات کامل را کسب کنیم.

گفتنی است در این رقابت ها سلطنت نوروزی به عنوان داور وسط و انسیه خباز مافی نژاد به عنوان کمک و شیوا یاری به عنوان داور چهارم دیدار دو تیم تایوان و هند را قضاوت کردند. قرار است در بازی ویتنام با هند نیز مافی نژاد به عنوان کمک دوم و نوروزی به عنوان کمک چهارم قضاوت کنند.