آرشیو دوشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۱، شماره ۲۵۶۴
صفحه آخر
۱۶
چهره روز

میز تازه برای مدیر سابق شبکه سه

رفتن علی اصغر پورمحمدی از مدیریت شبکه سوم سیما، حرف و حدیث بسیاری به همراه داشت: او مدیری بود که در جابه جایی های 9 ساله صداوسیما همچنان در سمت خود باقی مانده بود و به دلیل رضایت نسبی مخاطبان از عملکرد شبکه سه شاید آخرین گزینه تغییرات در حد مدیریت شبکه ها، به برکناری پورمحمدی می رسید که مهرماه امسال چنین شد.

در فاصله نزدیک به دو ماه پورمحمدی مسوولیت مدیریت دیگری را برعهده گرفت و خاطره همه رفت و آمد مدیران از اداره یی به اداره دیگر، وزارتخانه یی به وزارتخانه یی دیگر و یک میز مدیریت به میزی دیگر را در ذهن ها تداعی کرد. سیدمحمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حکمی که روز یکشنبه 19 آذرماه منتشر شد، پورمحمدی را به عنوان قائم مقام خود منصوب کرد.

حسینی از قائم مقام خود خواسته با حضورش در عرصه فرهنگ و هنر راه را برای بهبود اوضاع فرهنگی و هنری باز کند و در بخشی از حکم آورده است: «سعی جمیل در برپایی هرچه پربارتر و باشکوه تر جشنواره ها و نمایشگاه های بین المللی را وجهه همت خود قرار دهید. سینما، تئاتر، موسیقی، هنرهای تجسمی، رسانه های دیجیتال، بازی های رایانه یی و نیز شعر و ادب و کتاب و نشر را بیشتر دریابید. و در یک عبارت دروازه های امید تازه را بر دل های اهالی کلانشهر فرهنگ و اندیشه و هنر بگشایید.»

حالااین مسوولیت پذیری در وضعیتی اتفاق می افتد که مدت زیادی برای حضور حسینی در وزارت ارشاد باقی نمانده است، انتخابات ریاست جمهوری پیش روست و در این مدت حدود 10 ماهه باقی مانده تا ظهور و بروز عملی تغییرات در بدنه دولت، باید دید پورمحمدی چقدر عرصه برای رسیدن به اهدافی که حسینی تعیین کرده پیدا خواهد کرد.