آرشیو دوشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۱، شماره ۲۵۶۴
اقتصاد
۴

پرسه در بازار

کاهش 300تا 700هزار تومانی قیمت یخچال های خارجی و توقف مذاکره برای آزادسازی ثبت سفارش: در حالی که همزمان با نوسان در نرخ ارز قیمت لوازم خانگی از رشد نسبی در بازار برخوردار شده رییس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی از کاهش شدید قیمت برخی لوازم خانگی در بازار خبر می دهد. محمد طحان پور، رییس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی گفت: طی ماه جاری لوازم خانگی افزایش قیمت نداشته و دلیل عمده آن نیز ثبات نسبی در قیمت ارز و پر بودن انبارها از لوازم خانگی خارجی است.

رضایت 78 درصدی از کیفیت نان، مردم نان سنتی می خورند: عباس قبادی معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اعلام این خبرها گفت: امسال گندم کمتری نسبت به سال گذشته خریدیم و بیشتر خرید از گندمکاران توسط بخش خصوصی انجام شده است که خوشبختانه کیفیت گندم امسال به مراتب از سال های گذشته بهتر بوده است. به دنبال آن هستیم که نان صنعتی را جایگزین نان سنتی کنیم که دستیابی این مهم در گرو فرهنگسازی درمیان عموم مردم است.

انار شب یلدا تامین شده است، ناصر توکلی معاون وزیر جهادکشاورزی، گفت: در سال جاری بیش از 900 هزارتن انار در کشور تولید شده است و هیچ گونه مشکلی در رابطه با تامین بازار برای شب یلدا وجود ندارد. وظیفه ما تولید محصولات است نه ذخیره سازی و تنظیم بازار، وزارت صنعت، معدن و تجارت باید نسبت به ذخیره سازی و تنظیم بازار انواع میوه جات و به ویژه انار پاسخگو باشد.

صادرات 200 تن سیب زمینی به سوریه در آینده نزدیک، درسال زراعی 92-91 سطح زیرکشت سیب زمینی حدود 9 هزارو 850 هکتار و میزان تولید آن حدود 274 هزارو 800 تن بوده است. تاکنون بیش از 240 هزارتن سیب زمینی به عراق صادر شده است، براساس برنامه ریزی صورت گرفته قرار است.