آرشیو سه‌شنبه ۵ دی ۱۳۹۱، شماره ۲۵۷۷
اقتصادی
۴

پرسه در بازار

عسل درجه یک کیلویی 25 هزار تومان عفت رییسی سرحدی مدیرعامل اتحادیه سراسری زنبورداران از تولید حدود 53 هزار تن عسل از ابتدای سال تاکنون خبرداد و گفت: قیمت تمام شده هر کیلوگرم عسل طبیعی درجه یک حدود 18 هزار تومان است که در عمده فروشی ها از 15 تا 18 هزار تومان به فروش می رسد. قیمت هر کیلوگرم عسل درجه دو حدود 8000 تومان بوده که در عمده فروشی ها با همین قیمت عرضه می شود اما در خرده فروشی ها کیلویی 12 تا 13 هزار تومان به دست مصرف کننده می رسد.‎

پیچ و مهره عامل خروج سالانه 25 هزار دلار تامین 30 درصد نیاز بازار با تولید داخلی‎ ‎از جمله نکاتی است که نورالدین مهری رییس اتحادیه پیچ و مهره فروشان اعلام کرد و گفت: واردات 70 درصد نیاز بازار را تامین می کند‎. 30 درصد از نیاز بازار را تولید داخل تامین می کند که مستقیما به کارخانه ها داده می شود و هیچ یک از محصولات تولیدی در بازار به فروش نمی رسد و این یک عیب به شمار می آید.

ثبات قیمت در مواد شوینده تا پایان سال‎ ‎را حسن رادمرد معاون وزیر صنعت با بیان اینکه با مجموعه تولیدکنندگان مواد شوینده توافق شده که تا پایان سال افزایش قیمتی نداشته باشیم،اعلام کرد. وی تصریح کرد: تا پایان فروردین ماه با تولید مواد شوینده پرتقاضا مثل پودر ماشین لباسشویی افزایش قیمتی در بازار آن نخواهیم داشت. ضمن اینکه تا پایان سال مشکلی برای توزیع آن وجود ندارد‎.

روغن خام کارخانه ها تامین شد براساس تصمیم شورای تنظیم بازار قرار شد سهمیه یی برای تامین روغن خام کارخانه ها در بخش صنعت و معدن در نظر گرفته شود‎. انجمن صنفی تولید و توزیع روغن خام قرار است فرمولی برای تغییر بسته بندی روغن خام 18 کیلویی عرضه کنند.

ابلاغ قیمت 58 قلم کالای لوکس لبنی 16 قلم کالای لبنیاتی که در سبد خانوار قرار دارد و در کارگروه تنظیم بازار در اول مهر ماه قیمت مصوب آنها اعلام شده تا پایان سال بدون تغییر خواهد ماند. 58 قلم کالای لوکس لبنی نیز در مرحله دوم هفته پیش قیمت های جدیدی را شامل شدند که بعضی از آنها ثابت و بعضی از آنها نیز نرخ کاهشی را شاهد بوده اند‎.