آرشیو سه‌شنبه ۵ دی ۱۳۹۱، شماره ۲۵۷۷
اقتصادی
۴

بدون تیتر

برخورد جدی با اجاره دهندگان کارت سوخت به قاچاقچیان را علیرضا ضیغمی مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران اعلام کرد که در صورت مشاهده افرادی که کارت سوخت خود را به قاچاقچیان اجاره می دهند یا سوخت مازاد خود را به آنها می فروشند، با آنها برخورد جدی می شود‎. در صورت شناسایی کارت های سوخت این افراد با آنها برخورد خواهیم کرد و آنها را به مراجع قضایی معرفی می کنیم‎.

تحویل دومین کشتی کانتینر بر به کشتیرانی قاسم نبی پور معاون کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در این مورد گفت: طی هفته جاری دومین کشتی کانتینر بر ساخت شرکت مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران (ایزوایکو) به شرکت کشتیرانی تحویل داده شد و قرار است در همایش صنایع دریایی مراسم رونمایی از آن نیز برگزار شود‎.

افزایش یک پله یی نرخ مالیات بر ارزش افزوده عنوان خبری است که علی عسگری، رییس کل سازمان امور مالیاتی کشور با بیان اینکه نرخ مالیات بر ارزش افزوده سال آینده شش درصد است، گفت: یک سوم درآمدهای مالیاتی از طریق مالیات بر ارزش افزوده تامین می شود‎.

واردات برخی کالاهای اولویت 9 از مجاری غیررسمی در حالی که ثبت سفارش کالاهای اولویت 9 ممنوع است و این کالاها در برزخ به سر می برند اسدالله عسگراولادی عضو اتاق ایران از ورود کالاها از مجاری غیر رسمی به کشور خبر داد و اظهار کرد: واردات این کالاها همچنان ادامه دارد.

تفحص از بانک مرکزی قطعی شد.محمد علی پور، سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به دستورجلسه دیروز این کمیسیون، از بررسی و تصویب تقاضای تحقیق و تفحص عده یی نمایندگان از عملکرد بانک مرکزی خبر داد و گفت: تحقیق و تفحص از بانک مرکزی حول چهار محور از جمله عملکرد بانک مرکزی در ساماندهی بازار پول، مدیریت بازار ارز، تعیین نرخ بهره و نظارت بر حسن اجرای آن و تعیین سطح تسهیلات اعطایی و نظارت بر حسن اجراست که این طرح با اکثریت آرا در کمیسیون اقتصادی به تصویب رسید.