آرشیو سه‌شنبه ۱۲ دی ۱۳۹۱، شماره ۲۵۸۳
جهان
۶

خبر

انفجارهای پیاپی در عراق

یک رشته انفجار در عراق به کشته شدن دست کم 10 نفر و مجروح شدن بیش از 40 نفر منجر شد. بر اساس گزارش های دریافتی، در یکی از خونین ترین این حملات، هفت نفر در شهر مسیب در جنوب بغداد کشته شدند. انفجار بمبی در یک خیابان شلوغ در شهر حله در جنوب کشور هم به کشته شدن دو نفر منجر شد. نیروهای امنیتی در کرکوک هم با آنچه که مجموعه حملاتی هماهنگ توصیف شده است، مواجه شدند. ضمن اینکه در حمله به زایران شیعه در جریان یک مراسم مذهبی در استان شرقی دیاله هم 10 نفر زخمی شدند.

افشای جزییات ترور

یک افسر اسراییلی در گفت وگو با فاکس نیوز، جزییات جدیدی از ترور احمد جعبری فرمانده حماس فاش کرد. بر اساس گزارش وی، فناوری استفاده شده در ترور جعبری، همان فناوری TCTبود که در جنگ 33 روزه لبنان استفاده شده بود. این فناوری برای شناسایی اهداف فوری و حساس به کار گرفته می شود.

خاموشی در پاریس

دیلی تلگراف خبر داد پاریس پایتخت فرانسه که به روشنایی در شب معروف است، با هدف صرفه جویی در مصرف انرژی ملزم به اجرای خاموش کردن لامپ های اضافی شد. بر اساس این گزارش این یک طرح دولتی است که فروشگاه ها و ادارات فرانسه را ملزم به خاموش کردن لامپ های خود در شب می کند. «دلفین باتو» وزیر محیط زیست فرانسه اعلام کرده که این تصمیم دولت در اوایل ماه ژانویه ابلاغ می شود و به موجب آن ساختمان های غیرمسکونی موظف می شوند که از ساعت یک بعد از نیمه شب تا هفت صبح لامپ های خود را خاموش کنند.