آرشیو چهارشنبه ۱۳ دی ۱۳۹۱، شماره ۳۵۹۸
فرهنگ و هنر
۵

ستایش مشفق کاشانی از سیم و زر شاعران جوان

مشفق کاشانی، شاعر پیشکسوت عرصه شعر انقلاب، دفاع مقدس و ادبیات آئینی آثار شاعران جوان درباره انقلاب را به سیم و زر تشبیه کرد.

به گزارش جام جم، مشفق کاشانی اقدام جدید وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را در تشکیل شورای شعر در آستانه برگزاری جشنواره شعر فجر امسال، گامی مثبت و موثر توصیف کرد و گفت: امیدوارم جلسات این شورا ادامه پیدا کند و تصمیمات خوبی در مورد شعر گرفته شود.

رئیس هیات مدیره انجمن شاعران ایران افزود: شعر همیشه در مملکت ما مطرح بوده و خواهد بود و مردم نیز همواره از آن استقبال کرده اند. جشنواره شعر فجر هم تاثیر زیادی بر شعر ما و بویژه بهبود کیفی شعر جوانان ما گذاشته و این تاثیر آشکار است و مطمئن باشید استمرار خواهد داشت.

مشفق کاشانی گفت: جوانان ما واقعا آثار بسیار زیبایی در زمینه های مختلف شعری اعم از انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و درباره امام راحل (ره) خلق کرده اند که این آثار اکنون منابع در دسترس خوبی است.

سراینده «شراب آفتاب» و «انوار 15خرداد» ادامه داد: آثار این جوانان که درباره انقلاب سروده شده، چون سیم و زر برای همگان غنیمت است.

این شاعر پیشکسوت عرصه شعر انقلاب ابراز امیدواری کرد با تعیین ضوابط مشخص برای جشنواره شعر فجر امسال، بتوان برنامه ریزی خوبی برای آن انجام داد تا شاهد استقبال بیش از پیش مردم به این جشنواره و شعرهای شاعران جوان باشیم.