آرشیو چهارشنبه ۱۳ دی ۱۳۹۱، شماره ۳۵۹۸
فرهنگ و هنر
۵

نگرانی های شورای عالی تهیه کنندگان سینمای ایران درباره خانه سینما

شورای عالی تهیه کنندگان سینمای ایران با صدور بیانیه ای ضمن اشاره به فعالیت های کمیته اصلاح اساسنامه خانه سینما، مهم ترین نگرانی و مطالبه اش را مطرح کرد.

به گزارش ایسنا، در متن این بیانیه آمده است: با توجه به تحقق تشکیل کمیته اصلاح اساسنامه خانه سینما، شورایعالی تهیه کنندگان سینمای ایران به عنوان صنف تهیه کنندگان عضو این تشکل فراگیر سینمایی، با جدیت اخبار و نتایج این کمیته را دنبال می کند و برای حصول نتیجه ای مطلوب که به رفع بحران های موجود بینجامد، انتظار می کشد.

در ادامه این بیانیه آمده است: مهم ترین نگرانی و مطالبه شورای عالی تهیه کنندگان در این زمینه، پیشگیری از تغییر یا کاهش ماهیت صنفی خانه سینما با تعریف جامعه اصناف سینمای ایران است که اساس وجودی «خانه سینما» و امنیت روانی و اجتماعی اعضای آن را تشکیل می دهد.

در بخش دیگری از این بیانیه بر تعامل این نهاد با دستگاه های دیگر تاکید و اشاره شده است: ماهیت صنفی «خانه سینما» به معنای تعامل این نهاد صنفی با دولت ها و احیای حقوق صنفی اصناف و تلاش جهت برقراری وحدت و اخذ رویه های عملیاتی در مسائل سینمای ایران است، به نحوی که باب هرگونه تفرقه و تضاد را در حوزه سینمای ایران بسته و به صورت راهبردی به بسترسازی جهت تصمیم سازی های قانونی و مدبرانه بینجامد.

در انتها همچنین آمده است: سامان یابی و رونق مجدد تولید و نمایش و پخش که رمز حیات سینمای ایران و عامل تقویت همه جریان های هنری و فرهنگی در کشور است، نیاز به جذب هر چه بیشتر عوامل و علاقه مندان سینمای ملی ایران دارد.