آرشیو چهارشنبه ۱۳ دی ۱۳۹۱، شماره ۳۵۹۸
جامعه
۱۷

کمبودها، گرانفروشی و ارائه داروی تقلبی در صدر شکایات مردمی

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی اعلام کرد: بیشترین مورد شکایات رسیده به معاونت غذا و داروی این دانشگاه، مربوط به کمبودها، گرانفروشی و ارائه داروی تقلبی بوده است.

جمشید سلام زاده در گفت وگو با ایسنا،، درباره روند بازرسی از داروخانه های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی توضیح داد: به طور متوسط از ده داروخانه در روز بازدید به عمل می آید.

البته این بازدیدها کافی است و نمی توان گفت تمام داروخانه ها، متخلف و مشکل دار هستند و در نتیجه باید همه 1600 داروخانه بازدید شود.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تاکید کرد: با این حال از داروخانه هایی که سوء سابقه دارند و قبلاتخلف کرده اند، بازدید پی در پی و مکرر داریم. سلام زاده درباره رشد بازرسی از داروخانه ها به دنبال بروز کمبودهای مقطعی دارو و افزایش احتمال گرانفروشی یا احتکار در داروخانه ها، توضیح داد: میزان بازرسی در داروخانه ها در این مجموعه از ابتدا در سطح ماکزیمم بوده و با حداکثر توان معاونت انجام شده است. اما اکنون گزارش های موردی از گرانفروشی یا عرضه نشدن دارو بیشتر شده است که آنها را نیز علاوه بر بازدیدهای متداول مورد رسیدگی قرار می دهیم.

وی با بیان این که اخیرا سامانه تلفن گویای 1490 به عنوان سامانه گزارش کمبودهای دارویی هم معرفی شده است، عنوان کرد: همه معاونت های غذا و دارو در دانشگاه های علوم پزشکی سامانه های رسیدگی به شکایات جداگانه ای دارند که مردم می توانند از این طریق هم برای شکایت از متخلفان اقدام کنند.