آرشیو سه‌شنبه ۱۹ دی ۱۳۹۱، شماره ۲۵۸۸
جهان
۶

دور دنیا

اعتصاب برای آزادی دو هزار نفر از حامیان اسیران فلسطینی در کشورهای غربی و عربی برای اعلام همبستگی با اسیران فلسطینی در زندان های اسراییل اعتصاب غذا کردند. این افراد عضو یک جمعیت جهانی به نام «شکست قید و بندها» هستند. گفته می شود همزمان اسیران فلسطین در زندان های اسراییل نیز در اعتصاب به سر می برند.

جایزه 100 میلیونی کمیته عالی دفاع از حقوق قربانیان تروریسم در استان دیالی در شمال شرقی بغداد اعلام کرد، به هر کس که برای دستگیری عزت دوری معاون سابق صدام کمک کند، 100 میلیون دینار جایزه می دهد. در سال 2005 امریکا برای چنین کاری 10 میلیون دلار جایزه تعیین کرده بود. دوری اخیرا برای نخستین بار پس از سقوط صدام، پیامی ویدئویی منتشر کرد و از دولت عراق انتقاد شدید کرد.

اعلام نظر با رای، عبدالله نسور نخست وزیر اردن در دیدار با رهبران و هیات های زنان در مرکز فرهنگی اردن مواضع دولت در قبال مخالفان را اعلام کرد. وی از کسانی که خواهان ایجاد تغییراتی در کشور هستند، خواست تا به پای صندوق های رای گیری بروند و نظر خود را برای تغییر بیان کنند. نسور قول داد انتخابات شفاف خواهد بود.

آلمان می ماند، اولریش کرش رییس اتحادیه دفاعی آلمان در مصاحبه با روزنامه آلمانی راینیشه پست گفت: ارتش آلمان در سال 2012 در افغانستان متحمل هیچ تلفاتی نشد، اما ارتش افغانستان تلفات سنگینی داشت. کرش گفت به عقیده من وضعیت در افغانستان بی ثبات است بنابراین لازم است پس از سال 2014 نیز نیروهای نظامی در افغانستان باقی بمانند.