آرشیو سه‌شنبه ۱۹ دی ۱۳۹۱، شماره ۵۲۷۰
شوک امروز
۲۳

5سال زندان و پرداخت 2 دیه کامل برای نامادری فائزه کوچولو

دادگاه تجدیدنظر استان کردستان، نامادری سنگدل سقزی را به خاطر کودک آزاری و ضرب و جرح دختر 7 ساله خانواده همسرش، به 5 سال زندان و پرداخت بیش از دو دیه کامل انسان محکوم کرد. شعبه 9 دادگاه تجدیدنظر استان کردستان «شریفه م» نامادری سنگدل 24 ساله را به خاطر ضرب و جرح عمدی و کودک آزاری «فائزه» با استناد به گزارشات پزشکی قانونی، شهادت شهود، اظهارات شکات و شهادت پرسنل مدرسه ای که طفل در آنجا مشغول به تحصیل بوده است، به 5 سال زندان و پرداخت بیش از دو دیه کامل انسان محکوم کرده است.

این زن خانه دار و فاقد سابقه کیفری و اهل و ساکن سقز است که در زمان برگزاری دادگاه با قید وثیقه آزاد بوده است. وی که با کیفرخواست دادستانی سقز به دادگاه معرفی شده، علاوه بر زندان به خاطر شکنجه هایش به پرداخت دیه محکوم شده است.

دادگاه همچنین علاوه بر پرداخت شرح ماوقع دیه جراحات وارده، شریفه را از حیث جنبه عمومی جرم مستند به ماده 614 قانون مجازات اسلامی به تحمل 5 سال حبس - به جای 6 ماه حبس تعیینی دادگاه بدوی - محکوم کرده است.

شعبه 9 دادگاه تجدیدنظر استان کردستان، در استدلال صدور رای آورده است که با توجه به اینکه در اثر ضربه وارده به مغز کودک، وی دچار زندگی نباتی شده و قادر به دفع و کنترل ارادی ادرار و مدفوع خود نیست و هر دو دست و پاهای وی دچار فقدان حرکت ارادی شده - فلج شدگی- و به علاوه چون ضربه وارد شده به کودک باعث نقص عضو و فقدان منافع اعضای وی شده و مطابق قواعد کلی حقوق جزای عمومی و با توجه به نص صریح ماده 46 قانون مجازات اسلامی، هرگاه فعل واحدی دارای عناوین متعدد باشد، مجازات اشد قابل اعمال است و با توجه به ماده 8 قانون حمایت از کودکان و نوجوانان معیوب مصوب 25 آذر 81 که به صراحت به این امر تاکید دارد، این رای صادر شده است.