آرشیو دوشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۱، شماره ۲۰۴۰۵
اخبار کشور
۳

واکنش رسانه های غربی به تصمیم ساخت فیلم 13 آبان در ایران

در حالی که هنوز هیچ اقدام عملی برای ساخت فیلم حماسه فتح لانه جاسوسی در ایران صورت نگرفته و تنها یک خبر درباره تصمیم ساخت چنین فیلمی منتشر شده، رسانه های مشهور غربی واکنش نشان دادند.

چندی پیش خبرگزاری مهر از تصمیم حوزه هنری برای ساخت فیلمی در پاسخ به فیلم ضد ایرانی «آرگو» درباره حماسه 13 آبان 58 خبر داد که این خبر در روزنامه گاردین و شبکه فاکس نیوز بازتاب یافت.

روزنامه گاردین گزارش مفصلی درباره ساخت فیلمی در پاسخ به «آرگو» منتشر کرده و در آن آورده است: دولت ایران نمی خواهد فیلم بن افلک آخرین حرفی باشد که درباره گروگان گیری سال 1979 زده می شود.

همچنین فاکس نیوز، با اشاره به گزارشی که گاردین در این زمینه منتشر کرده نوشت یک دفتر هنری دولتی قصد دارد تا فیلم خودش را که نسخه ایرانی این ماجرا است، بسازد.

در این گزارش آمده: فیلم «آرگو» هر چند با نقدهای مثبتی روبه رو شده، اما به دلیل عدم صحت چندین مورد تاریخی با نقدهایی هم روبه رو شده است.

نشریه گاردین در نقل قولی که از سر جان گراهام سفیر وقت بریتانیا در ایران آورده بر این مساله تاکید می کند که این فیلم دارای اشتباه های تاریخی بزرگی است از جمله این که بریتانیا و نیوزیلند را نسبت به این مساله بی تفاوت نشان داده است. او تاکید کرد که از اشتباه های تاریخی این فیلم خیلی عصبانی شده و هنوز هم از این مساله ناراحت است.

گفتنی است، فیلم «ستاد مشترک» به کارگردانی عطا سلمانیان و به تهیه کنندگی حوزه هنری در پاسخ به فیلم ضد ایرانی «آرگو» تولید خواهد شد.