آرشیو دوشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۱، شماره ۲۰۴۰۵
اخبار اقتصادی
۴

از 15 تا 25 اسفند صورت می گیرد

برپایی 400 نمایشگاه فروش بهاره در کشور

معاون توسعه بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت از برپایی 400 نمایشگاه فروش بهاره در سراسر کشور خبر داد و گفت: این نمایشگاه ها به تناوب استانی از 15 تا 25 اسفندماه برگزار خواهد شد.

حسن رادمرد، با بیان اینکه تامین و ذخیره سازی کالاهای استراتژیک در پایان سال از برنامه های مهم وزارت صنعت، معدن و تجارت است، افزود: ذخیره سازی لازم برای تامین برنج، روغن، شکر، گوشت قرمز، گوشت مرغ و میوه شب عید امسال انجام شده است.

وی تصریح کرد: به این منظور 30 هزار تن برنج، 20 هزار تن روغن نباتی، 20هزار تن شکر، 60 هزار تن پرتقال و 40هزار تن سیب برای تامین بازار شب عید درنظر گرفته شده که پاسخگوی نیاز بازار خواهد بود.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه قیمت کالاهای اساسی طی هفته اخیر از تعادل خوبی برخوردار بوده، حفظ و تعادل قیمت ها را به عنوان یکی از مهمترین ابزارهای کنترل بازار ذکر و بر توجه هرچه بیشتر در این زمینه تاکید کرد.

رادمرد، برپایی این نمایشگاه ها و عرضه مستقیم تولیدات داخلی و فروش های فوق العاده را در کاهش تورم احتمالی قیمت های پایان سال حائز اهمیت دانست و آن را از ابزارهای مهم در کنترل بازار شب عید تلقی کرد.