آرشیو دوشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۱، شماره ۲۵۹۲
سیاست
۲

خبر

بیانیه نمایندگان در تبعیت از بیانات اخیر رهبری‎ ‎

219 نفر از 290 نفر نماینده مجلس در بیانیه یی تبعیت و التزام خود را از بیانات اخیر رهبری در 19 دی در جمع مردم قم اعلام کردند‎. ‎به گزارش ایسنا نمایندگان در این بیانیه اعلام کردند ما نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی به همه آنهایی که خواسته یا ناخواسته در شیپور انتخابات می دمند یادآور می شویم که در برابر این فتنه ها سکوت نکنند‎ ‎و از عاقبت فتنه گران عبرت بگیرند.

عسگراولادی: تلقی حذف اصلاح طلبان اشتباه است‎ ‎

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی همچنین درباره حضور اصلاح طلبان در انتخابات پیش رو، گفت: متاسفانه برخی افراد، اصلاح طلبان را حذف شده تلقی می کنند که این اشتباه است، البته آنهایی که ضدولایت فقیه موضع گیری کرده و می کنند، نمی توانند در انتخابات حضور داشته باشند‎.

لاریجانی واردات بنز برای نهاد ریاست جمهوری را لغو کرد

خراسان نوشت: پس از آنکه دولت چند سال قبل، مصوبه یی را برای واردات ده ها دستگاه خودروی بنز برای نهاد ریاست جمهوری ابلاغ کرد، این مصوبه با ایراد قانونی رییس مجلس به دلیل در نظر گرفتن تعرفه صفر واردات خودرو مواجه شد، اما دولت چند ماه قبل با اصلاح این مصوبه، این تعرفه صفر درصد را به یک درصد تغییر داد که علی لاریجانی چند روز قبل با ارسال نامه یی به رییس جمهور اعلام کرد که با عنایت به مفاد قانون برنامه پنج ساله پنجم توسعه، این مصوبه از حیث تبعیض قائل شدن برای نهاد ریاست جمهوری مغایر قانون است.

مرسی: با همکاری ایران بحران سوریه را حل می کنیم

محمد مرسی، رییس جمهور مصر روز یکشنبه در یک نشست خبری با هیرمن ون رامپوی، رییس شورای اروپا در قاهره تاکید کرد، مصر تلاش می کند با همکاری ایران راه حلی برای بحران در سوریه و پایان خونریزی در این کشور بیابد. به گزارش ایرنا، مرسی گفت: گفت وگوهای ما با مقامات ایرانی و آخرین آنها علی اکبر صالحی وزیر امور خارجه ایران بر روی پرونده سوریه و بحران در این کشور متمرکز بود. رییس جمهور مصر افزود: گفت وگوی دیگر مقامات مصری با مقامات ایرانی روی پرونده سوریه متمرکز است. وی مخالفت خود را با دخالت نظامی در سوریه مورد تاکید قرار داد و بار دیگر خاطرنشان کرد مصر از ائتلاف مخالفان سوریه حمایت می کند.