آرشیو شنبه ۳۰ دی ۱۳۹۱، شماره ۲۰۴۰۹
اخبار اقتصادی
۴

ارسال 40 پرونده تخلف مهندسان ناظر به شورای انتظامی

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران با بیان اینکه 40 پرونده تخلف در سال جاری به شورای انتظامی سازمان ارسال شده، گفت: عملکرد مهندسان ناظر از سوی شرکت های کنترل و بازرسی نظارت می شود.

سعید غفرانی در گفتگو با مهر با اشاره به وضعیت نهایی این پرونده ها، اظهار داشت: وضعیت پرونده ها بستگی به نوع اتفاقات و حوادثی دارد که به دنبال تخلف مهندس ناظر اتفاق افتاده است و در صورت ریزش ساختمان و صدمات جانی پرونده ها به مراجع قضایی ارسال می شوند.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان تصریح کرد: اگر احکام در حد اختلاف مالک و ناظر باشد در حد محدودتری است و احکام خفیف تری صادر می شود در مجموع پرونده ها بصورت جدی پیگیری خواهد شد.

غفرانی درخصوص اظهارات اعضای شورای شهر تهران مبنی بر اینکه تمامی تخلفات ساختمانی مربوط به مهندسان ناظر است، بیان کرد: اگر نرم افزار مربوط به انتخابات مهندسان ناظر به صورت رندوم اجرایی شود و معرفی ناظران بدون دخالت مالکان انجام گیرد ضمن آنکه در هر ساختمانی 4 ناظر حضور داشته باشند می توان گفت که ما در چرخه ای که قانون تعیین کرده وارد شده ایم.

وی با بیان اینکه سعی داریم تا با استفاده از شرکت های کنترل و بازرسی، ناظران را به وظایف قانونی خود آشنا کنیم، گفت: شرکت های کنترل و بازرسی از اعضاء سازمان نظام مهندسی هستند و مجوز فعالیت را از وزارت راه و شهرسازی دریافت می کنند.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان تصریح کرد: پس از دریافت مجوز، پروژه های ساختمان سازی به آنها ارجاع می شود ضمن آنکه عملکرد آنها از طریق سازمان نظام مهندسی کنترل خواهد شد.