آرشیو یکشنبه ۱ بهمن ۱۳۹۱، شماره ۲۵۹۷
جهان
۶

دور دنیا

اعزام تجهیزات به مالی| «هولگر نویمان» سخنگوی نیروهای مسلح آلمان خبر داد این کشور در چارچوب اقدامات مربوط به حمایت از عملیات نظامی در مالی، دو هواپیمای باری را برای انتقال نظامیان جامعه اقتصادی غرب آفریقا به این کشور تخصیص داده است. هر یک از این هواپیماها قادر به حمل 90 سرباز است.

صدور اسلحه| ایرنا به نقل از مرکز مطالعات برای صلح اسپانیا گزارش داد با وجود بحران اقتصادی و مالی شدید در اسپانیا، صادرات کالاهای نظامی این کشور در سال های اخیر افزایش یافته، به گونه یی که اکنون روزانه اسپانیا بیش از شش میلیون یورو سلاح صادر می کند. مقصد اغلب صادرات سلاح اسپانیا، کشورهایی است که در حال تنش و درگیری های مسلحانه هستند.

کشف جسد مامور| پلیس پاکستان اعلام کرد جسد کامران فیصل، کارمند اداره حسابرسی ملی و مامور سابق رسیدگی به پرونده اتهام فساد مالی پرویز اشرف را، در میهمانسرای دولتی در اسلام آباد، یافته است. براساس این گزارش، جسد فیصل در حالی پیدا شد که از پنکه سقفی اتاقش در این میهمانسرا حلق آویز شده بود. برای تعیین دقیق علت مرگ، دستور کالبدشکافی صادر شده است.

سفر به غزه|خبرگزاری یونایتدپرس خبر داد: محمد نجیب، نخست وزیر مالزی روز دوشنبه هفته جاری در سفری 10 ساعته وارد غزه می شود. قرار است خانواده نجیب نیز وی را در این سفر همراهی کنند، نخست وزیر مالزی با اسماعیل هنیه دیدار خواهد داشت.

دستگیری دو مظنون| پلیس فرانسه خبر داد دو فرد مظنون به قتل سه فعال کرد در پاریس را دستگیر کرده است. بازداشت شدگان دو کرد 30 و 39 ساله هستند که یکی از آنها مدتی راننده سکینه جانسیز بوده است. پلیس فرانسه از کشف یک «رد پای تعیین کننده» خبر داده است.

کشته شدن خبرنگار| محمد حورانی خبرنگار شبکه الجزیره، حین تهیه گزارش از ناآرامی های سوریه، هدف گلوله تک تیراندازان قرار گرفت و کشته شد. چند ساعت پیش از این واقعه، یک روزنامه نگار فرانسوی نیز در شهر حلب به قتل رسید.

فرصت صلح| رییس دولت فلسطینی از اسراییل خواست تا برای صلح بکوشد. او گفت: نباید فرصت ها برای تحقق صلح را از بین برد تا بتوان به صلحی فراگیر دست یافت.