آرشیو یکشنبه ۱ بهمن ۱۳۹۱، شماره ۵۲۷۹
ایران اقتصادی
۲۶

معاون راهبردی معاونت سرمایه انسانی رئیس جمهور مطرح کرد: مردم بزرگ ترین ذی نفع مصوبه جدید استخدامی

معاون راهبردی معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهوری با تاکید بر این که طرح مهرآفرین بیشترین منفعت را برای مردم به همراه داشته و هیچ هدف سیاسی را دنبال نمی کند، تصریح کرد: حتی به اندازه تمامی خروجی ها از نظام اداری هم استخدام نداریم.

هاجر تحریری نیک صفت در گفت وگو با ایسنا با بیان این که طرح مهرآفرین پیوست مصوبه استخدامی برای تفویض اختیار انجام امور استخدام بوده و مغایرتی با قانون ندارد، اظهار کرد: طبق اصل 126و127قانون اساسی، رئیس جمهوری این اختیار را دارد وظایف خود در امور استخدامی و اداری را با تایید هیات وزیران به نماینده ویژه خود تفویض کند که این طرح نیز در این راستاست.

وی با اشاره به این که طرح مهرآفرین با حضور کارشناسان صاحب نظر در امور حقوقی و قانونی و با استناد به قوانین قانون اساسی، مدیریت خدمات کشوری، برنامه پنجم توسعه و همچنین قانون بودجه سال 91 تدوین شده است، افزود: این که در تفسیر قانون بین افراد اختلاف نظر وجود داشته باشد طبیعی است اما این اختلاف نظرها الزاما به این معنی نیست که اظهار نظر افراد خارج از این موضوع صحیح است.

معاون راهبردی معاونت توسعه مدیریت وسرمایه انسانی رئیس جمهوری طرح مهرآفرین را امیدی برای نیروهای مناطق کمتر توسعه یافته دانست و افزود: برای این که نیروی کار به اشتغال در این مناطق تمایل داشته یا نیروهای شاغل در آنجا ماندگار شوند به مزایا و حمایت کافی نیاز دارند.

تحریری نیک صفت همچنین در مورد این که آیا تناسبی میان تعداد خروجی ها و جذب نیروی جدید وجود دارد، عنوان کرد: از ابتدای برنامه چهارم توسعه تا کنون بیش از 800هزار نفر تحت عنوان بازنشستگی، بازخرید، اجرای اصل 44، فوت و نظایر آن از سیستم اداری خارج شده اند، از سوی دیگر طبق قانون برای مشاغل حاکمیتی به ازای خروج هر یک نفر و در مشاغل تصدیگری به ازای خروج هر سه نفر می توان یک نفر را استخدام کرد.

وی تاکید کرد: برخلاف تصور برخی مبنی بر استخدام 526 هزار نفر نیروی جدید، تنها 370هزار نفر از این تعداد جدید بوده و مابقی جزو تبدیل وضعیت قرار می گیرند.