آرشیو دوشنبه ۲ بهمن ۱۳۹۱، شماره ۲۵۹۸
اقتصاد
۴

بدون تیتر

صنعت مبلمان مورد بی مهری دولتی است| را علی رضا عباسی، رییس اتحادیه دورودگران تهران اعلام کرد و گفت: یکی از معضلات این صنعت تعرفه مواد اولیه است. در حال حاضر 70 درصد مواد اولیه مبلمان و همچنین 20 درصد مبلمان و 50 درصد ماشین آلات و 40 درصد یراف آلات این صنعت وارداتی است. که موجب شده تا قیمت تمام شده افزایش یابد. وی سود بانکی را یکی از معضلات صنعت مبلمان خواند و گفت: عدم ارائه تسهیلات، عدم تثبیت قیمت ها و نوسانات قیمت مواد اولیه موجب شده تولید مبلمان با مشکل مواجه شود که اگر بتوانیم شرایط کاهش قیمت را فراهم کنیم می توانیم به فکر صادرات باشیم. طوسی، عضو اتحادیه مبلمان با اشاره به واردات جنس چینی گفت: چینی ها بر اساس افزایش تولید مورد حمایت دولت قرار می گیرند ولی در ایران افزایش مالیات ها و عوارض های مختلف موجب شده است کارخانجات تولیدی با مشکلات عدیده یی مواجه شده و بنا را بر تعطیلی بگذارند تا بقا و تولید بیشتر. عبدالحسین عباسی نایب رییس اتحادیه مبلمان نیز از برگزاری نخستین نمایشگاه عرضه مستقیم مبلمان و دکوراسیون منزل از روز چهارشنبه در مصلای تهران خبر داد و گفت: 110 شرکت داخلی در این نمایشگاه آخرین طرح ها و جدیدترین تولیدات خود را عرضه خواهند کرد.

انتقاد از افزایش 200 برابری هزینه معدنکاری|را ابوالقاسم شفیعی رییس انجمن سنگ ایران عنوان کرد و عادلانه ترین شیوه تعیین حقوق دولتی را از طریق محاسبه هزینه های تمام شده و کسر آن از قیمت فروش محصولات هر معدن و سپس محاسبه 10 درصد سهم دولت دانست و گفت: عدم وجود تبادل میان دست اندرکاران معدن در بخش های مختلف و مسوولان دلیل اصلی اتخاذ تصمیمات غیرکارشناسانه است. وی با انتقاد از تصمیمات غیرکارشناسی در بخش معدن افزود: برخی تصمیمات دولتی اگر چه به معادن دولتی آسیب چندانی وارد نمی کند اما بخش خصوصی را با مشکلات فراوانی مواجه می سازد و موجب کاهش سرمایه گذاری در بخش معدن شده است.

خارجی ها رتبه دار رضایت از مشتری شدند| بر طبق تازه ترین نظر سنجی شرکت isqi از میزان رضایت مشتریان از فروش خودروهای سواری در ایران نشان می دهد که همچنان خودروهای وارداتی از بیشترین سطح رضایت مشتری برخوردارند و گروه بهمن، سایپا، ایران خودرو و مدیران خودرو در رتبه های پنجم تا هفتم است.