آرشیو سه‌شنبه ۳ بهمن ۱۳۹۱، شماره ۲۵۹۹
جهان
۶

دور دنیا

شکنجه در زندان| روزنامه گاردین چاپ لندن نوشت در یک سال گذشته، اعمال شکنجه در زندان های افغانستان افزایش یافته و گزارش های معتبری در دست دارد که نشان می دهد که در پرونده های ارجاعی به دادگاه ها، اعتراف های متهمان، براساس شکنجه هایی گرفته شده که در زندان ها اعمال می شود.

انتخابات ایالت نیدرزاکسن| جبهه ائتلافی حزب سوسیال دمکرات و سبزها در انتخابات ایالت نیدرزاکسن موفق به پیروزی شدند. بر اساس آخرین شمارش ها جبهه ائتلافی اپوزیسیون 69 کرسی و ائتلاف دولت کنونی، متشکل از حزب دمکرات مسیحی و لیبرال، 68 کرسی را به دست آورده اند. این نخستین انتخابات در سال 2013 در آلمان است که به عنوان محکی برای انتخابات سراسری پارلمان آلمان در سال جاری تلقی می شود.

استقرار سامانه| سامانه ضد موشکی پاتریوت آلمان در اسکندرون ترکیه استقرار یافت. این سامانه که حداکثر تا فوریه باید بهره برداری شود، با کشتی به بندر اسکندرون حمل شده است. در مجموع حدود 350 سرباز آلمانی با واحدهایی از امریکا و هلند همراه با این سامانه ضد موشکی در ترکیه مستقر شده اند. وظیفه این واحدها دفاع از خاک ترکیه در برابر حملات احتمالی سوریه است.

خروج از لیست معافیت ها| جان برنان، نامزد ریاست سازمان سیا، با کنار گذاشتن پاکستان از قوانین جدید محدود کننده حملات ضد تروریستی امریکا موافقت کرد. طی دستورالعمل های جدید، مهم ترین و بحث برانگیزترین اهداف هواپیماهای بدون سرنشین در پاکستان از معافیت های خارج شده و در لیست کشتارهای به اصطلاح هدفمند و بی محدودیت قرار گرفتند.

تیراندازی در شمال| یک منبع بیمارستانی فلسطینی گفت یک کشاورز نوزده ساله فلسطینی که در زمین کشاورزی خود در نزدیکی گذرگاه بیت حانون مشغول کار بود بر اثر تیراندازی نظامیان اسراییلی از یک برج مراقبت، زخمی شد. این جوان فلسطینی که از ناحیه پا زخمی شده بود برای درمان به بیمارستان منتقل شد.