آرشیو چهارشنبه ۴ بهمن ۱۳۹۱، شماره ۱۰۵۹
صفحه اول
۱
خبر

اشپیگل بررسی کرد

مناقشات جدید و طاقت فرسا در انتظار آمریکا

یک نشریه آلمانی دور دوم ریاست جمهوری اوباما را بر خلاف دور اول، دوران رویارویی و اعلان جنگ اوباما به جمهوریخواهان برای پیشبرد برنامه های مد نظر خود ارزیابی و تصریح کرد مناقشات طاقت فرسا و جدیدی در انتظار آمریکاست.

به گزارش مهر، هفته نامه «اشپیگل» به بررسی مسائل و مشکلات موجود پیش روی اوباما پرداخت و نوشت: باراک اوباما پس از برنامه های پر زرق و برق و با تجملات فراوان در آستانه ورود به دور دوم ریاست جمهوری اش است. نویسنده در ادامه به مراسم تحلیف دور قبلی ریاست جمهوری اوباما اشاره کرد و نوشت: در دور قبل و در آستانه عهده داری رسمی سمت ریاست جمهوری از سوی اوباما، حدود 8/1 میلیون نفر به دقت به سخنان وی گوش داده و جشن گرفته و شادی می کردند و در دمای 2 درجه زیر صفر، چهل و چهارمین رئیس جمهوری خود را به عنوان ناجی قلمداد می کردند. اما آیا حالاوضع به گونه ای دیگر و بهتر شده است؟

اشپیگل در ادامه با توخالی ارزیابی کردن سخنانی که در آن زمان اوباما ادا کرد، نوشت: قدرتمندترین کشور دنیا بیش از گذشته گرفتار انشقاق و جدایی شده است؛ که این جدایی گاهی در مناقشات بر سر بدهی ها و گاهی در مبارزه برای قوانین حمل سلاح نمایان شد. جمهوریخواهان و رئیس جمهور به صورت سازش ناپذیر رویاروی هم قرار گرفته اند. هنوز مناقشات طاقت فرسا و جدیدی هم پیش روی آنها قرار دارد. نویسنده مطلب در بخش دیگری از این مطلب نوشت: اوباما دور دوم ریاست جمهوری خود را با یک اعلان جنگ به جمهوریخواهان در مجلس نمایندگان که اکثریت با آنهاست شروع کرده است. در این هفته اوباما تقویت جدی قوانین مربوط به حمل و نگهداری سلاح را خواستار شد. در بخش پایانی این مطلب آمده است: در هر حال در انتخابات مجلس نمایندگان آمریکا در سال 2014 ممکن است ورق برگشته و اکثریت از آن اوباما شود این امکان هم وجود دارد که این طور نشود، به این ترتیب باز یک مسیر ریاست جمهوری بن بست روبه روی اوباما قرار خواهد گرفت.