آرشیو چهارشنبه ۴ بهمن ۱۳۹۱، شماره ۲۰۴۱۳
اخبار کشور
۳

برگزاری رزمایش مشترک دریایی ایران و عمان

رزمایش دریایی امداد و نجات مشترک جمهوری اسلامی ایران و کشور عمان با حضور واحدهای منتخب شناور و پروازی نیروی دریایی دو کشور در کمتر از 45 دقیقه در جنوب جزیره هرمز برگزار شد.

فرمانده رزمایش دریایی امداد و نجات مشترک ایران و عمان از اجرای عملیات جستجو و نجات در مدت زمانی کمتر از 45 دقیقه خبر داد و با بیان این که این زمان دقیقا متناسب با استانداردهای جهانی و همچنین پیش بینی های به عمل آمده است، گفت: صبح دیروز بخشی از واحدهای منتخب شناور و پروازی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و کشور عمان، پس از استقرار در محل های از پیش تعیین شده این رزمایش را در محدوده آب های ایران و در جنوب جزیره هرمز به اجرا گذاشتند.

ناخدا یکم عرشه «رامین تقی پور» گفت: در این رزمایش یک فروند کشتی تجاری حامل مواد نفتی قابل اشتعال با 20 نفر خدمه که از بندر عباس به مقصد «بندر صلاله» عمان در حرکت بود، به علت نشت سوخت دچار حریق گسترده شده و قادر به حرکت نبود که در همین راستا پیام درخواست کمک این کشور از طریق پایگاه امداد و نجات دریایی بندرعباس (MRCC) به نیروی دریایی ارتش اعلام شد.

تقی پور خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه دو کشور ایران و عمان در مسیر یکی از پرترددترین آبراه های بین المللی قرار دارند؛ رزمایش سالیانه امداد و نجات دریایی به صورت مشترک به منظور اتحاد منطقه ای و جهت تامین ایمنی و امنیت در ابعاد مختلف به ویژه در دریا بین این دو کشور دوست و برادر انجام می شود که امسال در محدوده آب های داخلی جمهوری اسلامی ایران اجرا شد.

گفتنی است، براساس قرارداد جمهوری اسلامی ایران و کشور سلطنتی عمان هر سال نیروی دریایی دو کشور تمرین عملیات امداد و نجات دریایی برگزار می کنند.

بنابراین گزارش پارسال این عملیات در آب های سرزمین عمان برگزار شد.